عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش مردم در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی غیر قابل توصیف است چرا که این خدمات‌رسانی به صورت خودجوش دنبال می‌شود و دولت‌ها هیچ نقش اساسی در حرکت اربعین ندارند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از فعالیت‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: این سیل جمعیت نشان از عشق به امام حسین علیه‌السلام است که قابل ارزیابی نیست.

وی اضافه کرد: این حضور پرشور به علت مغناطیسی است که خداوند در مکتب امام حسین علیه‌السلام قرار داده و خوشبختانه این جذب حداکثری روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و همه جهان را به این مکتب جذب می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم جمعیتی که در اربعین حسینی در کربلای معلی حضور دارند با جمعیت حجاج قابل قیاس نیست، تصریح کرد: جنس حضور در اربعین حسینی با آنچه که در حج اتفاق می‌افتد متفاوت است، حج یک واجب دینی و نشانه بندگی انسان در مقابل خداوند است که متاسفانه مدیریت آن در اختیار افراد ناباب است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین واجب نیست و مردم برای نشان دادن علاقه خود به امام حسین علیه‌السلام این مسیر طولانی را با پای پیاده طی می‌کنند تا به کربلا برسند.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی موکب‌های مختلف از جمله موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی عنوان کرد: خادمان مواکب به ویژه موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با عشق و اخلاص برای زائران امام حسین علیه‌السلام کار می‌کنند که این اخلاص و عشق در هیچ مجموعه دولتی یافت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش مردم در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی غیر قابل توصیف است چرا که این خدمات‌رسانی به صورت خودجوش دنبال می‌شود و دولت‌ها هیچ نقشی اساسی در حرکت اربعین ندارند.

انتهای پیام/۱۱۵