استاد حوزه علمیه خواهران اربعین را بزرگترین رسانه شیعه برای جهانی سازی فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

خانم همتی در گفت ‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اربعین را یکی از بزرگترین رسانه های شیعه برای جهانی سازی فرهنگ اسلامی و مخابره پیام اسلام به جهان عنوان کرد، افزود: متأسفانه از ظرفیت های اربعین آنچنان که باید استفاده نمی شود.

وی افزود: عاشورا یکبار برای همیشه اسلا م را احیا کرد و امروز باید با تولید کتاب، رمان و فیلم و سریال با محوریت عاشورا و سبک زندگی شهداء پیام اسلام را با استفاده از ظرفیت اربعین جهانی کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در مسیر پیاده روی اربعین تصریح کرد: اربعین بهترین فرصت برای بیان دیدگاه جهانی اسلام در خصوص تربیت دینی بشریت است و آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها می تواند در غرفه های کودک و نوجوان خود برای جهانی کردن این دعوت اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت اربعین مدیران آینده کشورهای اسلامی تربیت شوند، گفت: غرب با وجود اینکه میراث تمدنی خاصی برای عرضه ندارد اما سعی کرده با قهرمان سازی در فیلم های هالیوودی اقدام به تربیت جهانی بشریت و کودکان کشورهای مختلف کند تا بتواند از این طریق دوام تمدنی و نیازهای خود را تأمین کند؛ در حالی که کشورهای اسلامی با تاریخ تمدنی غنی نسبت به ارزش های تمدنی خود بی تفاوت هستند.

انتهای پیام/۱۱۲