رئیس کارگزینی و رفاه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: نزدیک به هزار نفر از خادمان آستان مقدس متقاضی خدمت در موکب آستان بودند اما با توجه به اینکه در اعزام نیروها محدودیت‎هایی داشته‌ایم، در نهایت نزدیک به ۳۰۰ نفر را به کشور عراق اعزام کردیم.

محمدمهدی محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، با اشاره به اینکه ثبت‌نام و ساماندهی افرادی که قبل از آغاز فعالیت‌های موکب در عمود ۱۰۸۰ حضور یافتند از جمله اقدامات انجام شده توسط واحد کارگزینی و رفاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بوده است، اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان حضور در موکب، جمع‌آوری گذرنامه‌ها، هماهنگی برای اخذ ویزا، مشخص نمودن محل خدمت اعضا در موکب، طراحی چارت کلی موکب و جانمایی افرادی که با کاروان یا انفرادی می‌آیند، صدور کارت شناسایی همراه با مشخص نمودن محل خدمت افراد و مشخص کردن اعضای اتوبوس‌ها از اقدامات انجام شده قبل از اعزام خادمان بوده است.

وی اضافه کرد: در هنگام استقرار در موکب نیز کمیته واحد منابع انسانی مشخص کردن تعداد نیروهای حاضر در موکب، بررسی محل استقرار و نوع خدمت، جمع‌آوری دوباره پاسپورت‌ها به منظور هماهنگی بیشتر و جلوگیری از ورود و خروج‌های بدون علت را دنبال کرده است.

رئیس کارگزینی و رفاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به فرآیند جذب خادمین موکب، عنوان کرد: بعد از برگزاری جلسات ستادی در قم بررسی‌های مورد نیاز در مورد افرادی که مسؤولان واحدها معرفی کردند انجام شد و در فرم‌های مشخص مشخصات افراد تعیین و صلاحیت آنها توسط بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به هزار نفر از خادمان آستان مقدس متقاضی خدمت در موکب آستان بودند اما با توجه به اینکه در اعزام نیروها محدودیت‎هایی داشته‌ایم نهایت نزدیک به ۳۰۰ نفر را به کشور اعزام کردیم؛ ۷۰ درصد خادمان اعزامی به صورت افتخاری فعالیت دارند.

محمدی ادامه داد: کمیته‌های مختلف مالی و پشتیبانی، حراست، منابع انسانی، فنی و مهندسی، اسکان، مهمانسرا، خدمات زائرین، تبلیغات و رسانه و خدمات فرهنگی به منظور پیگیری رسالت‌های تخصصی تشکیل شدند و علاوه بر این کمیته‌ها عده‌ای از اهلال احمر و شهرداری نیز در موکب حضور یافته‌اند تا خدمات‌رسانی به زائران را دنبال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در واحد نیروی انسانی تا زمانی که جسم آنها یاری کند در مرحله نخست رسالت‌های اولیه خود را انجام می‌دهند و در مرحله دوم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هر اقدامی را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/۱۱۵