مسؤول واحد مهمانسرا و آشپزخانه موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: در آشپزخانه موکب آستان مقدس ۳۰ نفر مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها در بخش آشپزی و ۱۰ نفر آن‌ها در بخش نانوایی فعالیت دارند.

سید محمد موسی کاظمی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اظهار کرد: در آشپزخانه موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ۳۰ نفر مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها در بخش آشپزی و ۱۰ نفر آن‌ها در بخش نانوایی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه فضای آشپزخانه در راستای افزایش میزان پخت باید توسعه یابد، عنوان کرد: در روزهای اول موکب به طور میانگین در هر وعده غذایی سه هزار غذا پخت و توزیع می‌شود که با نزدیک شدن به روز اربعین و افزایش میزان زائران این میزان به وعده‌ای ۱۰ هزار غذا افزایش یافته است.

مسؤول واحد مهمانسرا و آشپزخانه موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به تغییرات آشپزخانه موکب نسبت به سال گذشته، مطرح کرد: امسال در آشپزخانه موکب آستان سردخانه ساختیم و تاسیسات بیشتری را از قم به کربلا منتقل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تعداد آشپزها به میزان سال گذشته است اما امسال در مجموع نزدیک به ۲۰ الی ۳۰ هزار تعداد غذا افزایش پخت داشته‌ایم.

موسی کاظمی با بیان اینکه امسال بیشتر لوازم اولیه را از عراق تهیه کرده و مقداری نیز از ایران آورده‌ایم، خاطرنشان کرد: میزان پنج تن برنج، سه تن حبوبات و هفت تن آرد از جمله مواد اولیه‌ای است که از کشور عراق تهیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مرغ، گوشت و سبزیجات لازم از ایران تهیه شده است، تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته پخت غذاهای خورشتی افزایش یافته و سه نوع غذای جدید نیز در دستور پخت آشپزخانه قرار گرفته است.

مسؤول واحد مهمانسرا و آشپزخانه موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور عراق تمام سعی خود را کرده‌ایم تا مسائل بهداشتی را در آشپزخانه موکب رعایت و تایید تیم تایید کننده بهداشت محیط را بگیریم.

وی با بیان اینکه تمام آشپزها و کمک آشپزها با وضو مشغول کار بوده و هر شب برنامه عزاداری در آشپزخانه برگزار می‌شود، یادآور شد: در زمان توزیع غذا حدود ۲۰ نفر فعالیت دارند که هشت نفر آن‌ها از آشپزخانه و ۱۲ نفر دیگر از نیروهای خدماتی هستند.

انتهای پیام/۱۱۵