به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی امشب در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم ضمن گرامیداشت سالروز قیام خونین مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ اظهار کرد: این سازمان برای تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های مطلوبی را دنبال کرده است و مهم‌ترین این فعالیت‌ها نصب استفاده از پیام‌ها و تصاویر شهدا در نقاط مختلف شهر مقدس قم است.

سید محمد موسوی‌منش اضافه کرد: المان شهید آیت‌الله سعیدی نیز به‌عنوان یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرارگرفته، که در ساخت این المان مهم‌ترین موضوع ارتباط مستقیم مردم با المان بود که در این راستا نیز فراخوانی را اعلام و آثار متفاوتی را دریافت کردیم تا بتوانیم به‌صورت مطلوب به نمادهای موردنظر در این المان توجه کنیم.

وی بابیان اینکه پایه المان شهید آیت‌الله سعیدی با سیم‌هایی تزیین‌شده است، گفت: استفاده از این سیم‌ها تداعی‌کننده حصارهای زندان، ۲۰ تصویر کبوتر نیز بر روی تمثیل شهید یادآور بیستم و طراحی المان در سه سطح نیز یادآور خرداد است و همچنین در این المان از آیات قرآن کریم و نمای محراب مانند استفاده‌شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خاطرنشان کرد: طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی نهایی شده است و تلاش می‌شود که تا این المان پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه بخش قابل‌توجهی از فضاهای تبلیغاتی شهر مقدس قم به کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم اختصاص داده‌شده است، مطرح کرد: از ظرفیت‌های مختلف سازمان برای این کنگره استفاده می‌شود.

همچنین، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه نمادها باید الگوی معناهای مشخص باشند، ادامه داد: هرکدام از نمادها ظرفی است که در این ظرف افراد بافرهنگ، اصالت و خاطرات آشنا می‌شوند و رشد می‌کنند، در انقلاب اسلامی نیز شهدای بسیاری داریم که یکی از آن‌ها آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی خوف نداشتن در ایستادگی مقابل استکبار و متجاوزان به حریم شیعه و اسلام را یکی از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله سعیدی برشمرد و گفت: این شخصیت شاگرد امام خمینی(ع) بود و در جریان‌های مختلف مقابل خواسته‌های دشمنان ایستاد.

لازم به ذکر است، حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم نیز از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.(p2)