به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذری عصر امروز در محفل معرفتی زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از رسول خدا(ص) عده‌ای به دلیل ترس از جانشان از امیرالمومنین علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها حمایت نکردند، اظهار کرد: پس از ترس این عده از خلفای زمان و به شهادت رسیدن حضرت زهرا سلام‌الله علیها بلاهایی به سر آن‌ها آمد و دچار مشکلاتی شدند که در تاریخ بی‌سابقه است و این بلا همچنان برای نسل آن‌ها ادامه دارد.

وی بابیان اینکه در طول تاریخ هر زمانی که مردم پیرو امام خود بودند در آرامش زندگی کردند، خاطرنشان کرد: ابن‌زیاد به عده‌ای پول داد تا از قول پیامبر اکرم(ص) احادیثی را جعل کنند و همین احادیث موجب شد تا مردم با شعار الله‌اکبر در سرزمین کربلا امام حسین علیه‌السلام را به شهادت برسانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تاریخ درحال تکرار است و ما باید از آن درس بگیریم، مطرح کرد: مردم جمهوری اسلامی در دو آزمون صبر و بصیرت قرار دارند و اگر بتوانند از این آزمون‌ها سربلند بیرون بیایند زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) خواهند بود.

وی بابیان اینکه تمام سختی‌هایی که مسلمانان می‌کشند دارای اجر و ثواب است، عنوان کرد: مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند و مردم باید بدانند این شهدا هستند که بر ما منت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذری با اشاره به اینکه انسان برای رشد و تعالی خلق شده است، تصریح کرد: رشد و تقرب انسان به خدا در گرو تحمل سختی‌هاست و در طول تاریخ نیز به همین صورت بوده؛ زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند نیز مشکلات جدیدی به وجود می‌آید و موجب می‌شود عده‌ای از نزدیکان امام زمان(عج) از ایشان جدا شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کند، یادآور شد: فرهنگ بسیج و شهادت از مهم‌ترین ویژگی‌های است که مردم باید در زمان حضرت حجت(عج) داشته باشند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه عده‌ای آنقدر جاهل هستند که با قرآن به جنگ امام زمان(عج) می‌روند، ادامه داد: اگر منتظران ظهور صبر و استقامت نداشته و نسبت به حیله‌های دشمن با بصیرت برخورد نکنند خطر ترک امام زمان(عج) آن‌ها را تهدید می‌کند.(p1)