به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه شباهت های بسیاری بین پیامبر (ص) و امام عصر (عج) وجود دارد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) هنگامی مبعوث شدند که جهل و ظلم همه زمین را فرار گرفته بود و نبی مکرم اسلام (ص) نیز علیه این ظلم به پا خاستند چنانه امام زمان(عج) نیز زمانی ظهور خواهند کرد که زمین پر از ظلم و جور شده باشد.

وی افزود: همانگونه که نبی اکرم (ص) در عصر ظلم و جور مبعوث شدند و جهان را به سوی عدالت هدایت کردند امام زمان (عج) نیز در همین زمان ظهور خواهند کرد و مردم را به سوی عدالت هدایت خواهند کرد از این رو این امر یکی از موضوعات شباهت بین پیامبر(ص) و امام زمان (عج) است.

استاد حوزه علمیه به دیگر شباهت های پیامبر اکرم (ص) و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از فرزندان من است و نام او نام من است، همچنین در روایتی دیگر می فرماید کنیه امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز کنیه من است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) فرمود امام زمان(عج) از لحاظ رفتاری شبیه من است یعنی امام زمان(عج) احیا کننده سنت نبوی خواهد بود، همچنین وعده ظهور منجی از سوی تمام انبیاء الهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که دشمن اهل بیت(ع) هستند دروغ هایی مانند نشان دادن چهره ای خشن از امام زمان (عج) مطرح می کنند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در مدت حضور خود در مدینه منوره بیش از هشتاد جنگ داشتند به نوعی این امر معنای قیام به سیف است اما به این معنا نیست که پیامبر (ص) تمام دشمنان را از بین می برده اند، برخی همین موضوع را برای امام عصر(عج) بیان می کنند که صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه سیره امام عصر(عج) هنگام ظهور را مد نظر قرار داد و ابراز کرد: سیره امام عصر (عج) در هنگام ظهر، بنا بر ادله همان سیره و روش انبیای الهی است.

وی عنوان کرد: آل سعود، کفار، آمریکا و دشمنان اسلام علیه مسلمانان جهان متحد شده اند و در صدد از بین بردن سنت اهل بیت(ع) هستند، اما به حول قوه الهی این اتفاق رقم نخواهد خورد.