به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد روز گذشته در برنامه زمزم معرفت که درشبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امیر المومنین علی علیه السلام روابط مستقیمی با قرآن، کعبه، شب قدر و پیامبر اعظم(ص) دارد، یعنی حقیقت آن ها در آن امام همام متجلی است.

وی درباره رابطه حضرت علی سلام الله علیه با قرآن گفت: لقب شریک القرآن برای دو امام شیعیان آورده شده است که یکی حضرت ولیعصر ارواحنا فداه است و دیگری حضرت علی سلام الله علیه است؛ یعنی ایشان حقیقت و روح قرآن هستند و توجه به قرآن بدون ایشان هیچ سودی ندارد.

عضو هئیت علمی دانشگاه جامعه المصطفی اضافه کرد:  تفسیر طبری که بیش از هزار و یکصد سال قدمت دارد و اهل سنت به آن اهتمام ویژه ای دارند، به رابطه آیه تطهیر و پنج تن آل عبا اشاره کرده و آورده است که وقتی این آیه نازل شد، رسول خدا صلی الله علیه وآله به مدت شش ماه مقابل درب منزل حضرت علی سلام الله علیه می ایستاد و این آیه را تلاوت می کرد.

وی ادامه داد: همانطور که قرآن فرقان بین حق و باطل است، امیر المومنین نیز جدا کننده خوبی و بدی است. احمد بن حنبل می گوید: حضرت علی سلام الله علیه را دوست ندارد مگر مومن و بغض او را در دل ندارد مگر منافق. به تعبیری، همانطور که قرآن هدایت کننده است، ولایت امام اول شیعیان نیز هدایت کننده است، زیرا ایشان قسمت کننده آتش جهنم و بهشت است.

خطیب حرم مطهر درباره عظمت امیر المومنین و شباهت های ایشان با قران کریم گفت: طبق احادیث و روایات همانطور که نگاه به قرآن عبادت است نگاه به حضرت امیر نیز عبادت است و همانطور که قرآن تطهیر کننده است، محبت حضرت علی سلام الله علیه نیز تطهیر کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه گفت: حضرت امیر و ائمه اطهار علیهم السلام قرآن ناطق و مبین آن می باشند، یعنی آنها مفسر مطمئن و راستین این کتاب آسمانی هستند. جلال الدین سیوطی می گوید: حضرت علی سلام الله علیه تنها مفهوم و حقیقت قرآن مجید است.