به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین گنجی عصر امروز در نشست زمزم معرف که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به فلسفه خلقت بشر اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند «جن و انس را نیافریدم مگر آنکه من را بندگی کنند».

وی اضافه کرد: خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم فلسفه آفرینش ۱۲۴ هزار پیامبر را مطرح می‌کند و می‌فرماید «ما برای هر امتی رسولی را فرستادیم تا این دو پیام را به انسان‌ها برساند که مردم باید خدا را بندگی و اطاعت و از طاغوت پرهیز کنند».

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه به افراد مدعی خلافت طاغوت می‌گویند، عنوان کرد: طاغوت فرد تجاوزگری است که ازبندگی خداوند متعال فراتر رفته و خطوط قرمز را رد کرده است.

وی با اشاره به اینکه طاغوت به افرادی گفته می‌شود که در برابر امیرالمومنین(ع) قد علم کرده و ادعای جانشینی پیامبر(ص) را داشتند، ادامه داد: افرادی به خداوند ایمان آورده و می‌آورند که ولایت امیرالمومنین(ع) را قبول داشته باشند.

حجت‌السلام والمسلمین گنجی به ویژگی‌های انبیا و اولیای الهی اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی اولیای الهی این است که آنان هدایت‌گران بشر هستند و درواقع با میل خود این عمل را انجام نمی‌دهند بلکه با فرمان خداوند بندگان را به سمت خوبی‌ها هدایت می‌کنند و هرگز از فرمان خداوند تخطی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز معراج مؤمن است، تصریح کرد: برخی در دین بدعت وارد کرده و با گزافه‌گویی‌های خود شکل آموزه‌های دینی را برای برخی از مردم تغییر داده‌اند.

این کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به دومین ویژگی انبیای الهی اشاره و اظهار کرد: اهتمام در انجام کارهای خوب دومین ویژگی اولیای الهی بوده که خداوند این جایگاه را به آنان اختصاص داده و تمام خیرات را به آن‌ها وحی کرده است.

وی با بیان اینکه انبیا و جانشین‌های آنان عابد برجسته و مخلص بوده‌اند، عنوان کرد: شخصیتی مانند امام سجاد علیه‌السلام جهان را با میلاد خود نورانی کرد چراکه اگر انبیای الهی در بارگاه الهی عابد برجسته هستند، اهل‌بیت(ع) نیز از جمله امام سجاد علیه‌السلام زینت‌بخش انبیای الهی هستند.(p2)