به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌السلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد عصر امروز در نشست پاسخ‌گویی به سؤالات دینی که با عنوان زمزم معرفت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه محبت به اولیای الهی نسبت به دیگر محبت‌ها متفاوت بوده و در حقیقت یک محبت ذاتی است، اظهار کرد: رحمت به معنای سند محبت الهی است و امام زمان(عج) نیز همانند دیگر ائمه اطهار(ع) رحمت واسعه خداوند است.

وی با بیان اینکه القاب امام زمان(عج) حکایت از محبت ویژه ایشان به انسان‌های مؤمن دارد، اضافه کرد: بخشی از محبت‌ها همانند محبت والدین نسبت به فرزندان ذاتی و طبیعی بوده و بخشی دیگر از محبت‌ها نیز مانند محبت دو دوست به یکدیگر اکتسابی است، بنابراین محبت امام زمان(جع) نسبت به شیعیان، از نوع محبت طبیعی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تاکید کرد: از اهل‌بیت(ع) روایت داریم که فرموده‌اند شیعیان ما از اضافه تینت ما خلق شده‌اند به همین علت محبت آنان نسبت به شیعیان از نوع محبت طبیعی بوده، اما محبت انسان‌ها نسبت به اهل‌بیت(ع)، مانند محبت فرزند نسبت به والدین است به همین علت شیعیان باید به دنبال افزایش محبت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت باشند.

وی راه‌های توجه امام زمان(عج) به انسان‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: عمل به تکالیف به معنای انجام واجبات و ترک محرمات، محبت امام را نسبت به انسان افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد به دیگر راه‌های جلب محبت امام زمان(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: توسل و توجه به امام زمان(عج)، دعا در حق امام عصر(عج) و صدقه دادن در راه ایشان از جمله دیگر راه‌های جلب محبت امام عصر(عج) است.

وی محبت را قدرتی فوق‌العاده قوی در انسان دانست و تصریح کرد: محبت اکسیری بوده که محب را به شکل محبوب در می‌آورد به همین علت انسان با هر چیزی که در این دنیا دوست دارد در آن دنیا نیز محشور خواهد شد.

این کارشناس معارفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه محبت موجب صمیمیت می‌شود، عنوان کرد: اگر می‌خواهید آینده فرزند خود را پیش‌بینی کنید دوست او را بشناسید چراکه محبت موجب صمیمیت می‌شود، همچنین محبت و دوست داشتن اهل‌بیت(ع) روحیه مهربانی و عطوفت انسان را تقویت می‌کند و شرکت در مجالس اهل‌بیت(ع) نیز به همین علت مورد سفارش قرار گرفته است.(P1)