به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عیها، حجت السلام مقداد تابش عصر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س)، افضل عبادت ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام می فرماید انتظار فرج محبوب ترین عمل نزد خداوند متعال است.

وی افضل اعمال را انتظار فرج  دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید، افضل جهاد در امت من، انتظار فرج است، انتظار فرج به این معنا نیست که انسان در گوشه ای نشسته و از تکالیف خود چشم بپوشد بلکه انتظار در حوزه عمل انسان است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: فردی که موانع ظهور امام زمان (عج) را رفع می کند قطعا منتظر واقعی ظهور امام عصر (عج) به شمار می رود، همچنین انتظار حالت انسان و اشتیاق انسان نیست بلکه زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) است.

وی به آداب انتظار اشاره و خاطرنشان کرد: انسان باید در سه حوزه فکر و اندیشه، قلب، محبت و عاطفه و عمل، انتظار فرج را به جا بیاورد.

حجت الاسلام تابش انتظار در حوزه معرفت را شناخت جایگاه امامت دانست و تصریح کرد: انسان باید بعد از حوزه معرفت شبهاتی که شیاطین و دشمنان در فضاهای مجازی و غیره مطرح می کنند را رفع کند.

وی قلب انسان و محبت را دومین شاخصه شناخت امام زمان (عج) دانست و عنوان کرد: اگر انسان به محبت اهل بیت (ع) ایمان پیدا نکند قطعا هیچ شناختی هم به امام پیدا نخواهد کرد، از این رو معرفت باید منجربه محبت و دوستی با ائمه و اولیای الهی باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید محبت و مودت اهل بیت (ع) را در دل های خود زیاد کنیم درواقع باید زینت اهل بیت (ع) باشیم چرا که تا محبت نباشد اطاعت به وجود نخواهد آمد.

وی شهوت را مانع رسیدن انسان ها به امام عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: شهوات در دل و قلب انسان، مانع رسیدن انسان ها به امام عصر (عج) می شود، انتظار در حوزه قلب به این معنا است که ایمان به امام زمان را در قلب خود و دیگران ایجاد کنم و در کنار آن شهوات را در دل خود از بین ببریم.