به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، شهر مقدس قم این روزها متفاوت‌تر از روزهای دیگر مملو از زائرانی است که به بهانه دعا برای تعجیل در فرج و زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و مسجد مقدس جمکران در این شهر گردهم آمده‌اند.

همانطور که محافل مختلف جشن در نقاط مختلف شهر کریمه اهل‌بیت(س) از سوی مردم در این ایام در حال برگزاری است، آستان‌های مقدس و اماکن متبرکه قم نیز با حضور پرشور مردم برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده‌اند.

آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران در این روزها بیشتر از هر زمانی کانون توجه شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) است که به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) در شهر مقدس قم گردهم آمده‌اند.

مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) برای زائران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها امشب هم‌زمان با شب نیمه شعبان با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان و مدیحه‌سرایی سید رضا نریمانی برگزار شد.

همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل (س) ساعت یک بامداد با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری و مدیحه‌سرایی حاج ابوذر بیوکافی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر (س) برگزار خواهد شد.

اجرای تواشیح گروه ولی عصر(عج)، مدیحه سرایی حاج رضا ولی زاده و حاج قربانی و سخنرانی حجت السلام والمسلمین رفیعی در صبح میلاد و همچنین اجرای تواشیح گروه بقیه الله، مداحی حاج مجید دلشاد و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی از جمله دیگر برنامه های آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در عصر روز میلاد امام عصر (عج) خواهد بود.

ذبح ده ها قربانی با مشارکت مردم در روز میلاد، ثبت نام اتاق عقد، برگزاری جشن همراهی، برپایی نمایشگاه حریم حرم، اجرای مسابقه کتابخوانی و قرعه کشی اسامی و القاب اهل بیت (ع) از جمله برنامه های فرهنگی است که آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت میلاد امام زمان (عج) برگزار خواهد کرد.

هشت هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری نیز در مسجد مقدس جمکران بسیج شدند که طی ایام ولادت امام عصر (عج) با ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به صورت ویژه از عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت میزبانی کنند.

گفتنی است، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به مناسبت ایام نیمه شعبان برنامه های مختلف فرهنگی را برنامه ریزی کرده که این برنامه‌ها با استقبال پرشور زائران شهر کریمه اهل بیت (س) در حال برگزاری است.(g3)