به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسینی‌نژاد در نخستین نشست کارگروه مدیریت توسعه آموزش و پژوهش اعتاب مقدس که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه تقویت همکاری‌ها و تعاملات اعتاب مقدس جهان اسلام در دوره‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: نخستین نشست تولیت‌های اعتاب مقدس در مشهد برگزار شد و در نتیجه برگزاری کمیسیون نمایندگان اعتاب مقدس و تشکیل دبیرخانه در شهر مقدس مشهد مورد تاکید قرار گرفت.

وی از تشکیل کمیسیون نمایندگان اعتاب مقدس یاد کرد و افزود: با توجه به گسترده بودن عرصه‌های فعالیت اعتاب مقدس، اعضای کمیسیون نمایندگان در نشست کربلا بر تشکیل چهار گروه و در نشست سال گذشته کاظمین بر تشکیل هفت گروه تاکید کردند.

مشاور تولیت در امور روحانیون با تاکید بر اینکه مسؤولیت هر گروهی در نشست اعتاب مقدس جهان اسلام بر عهده یک آستان مقدس گذاشته شده است، تصریح کرد: حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) مدیریت گروه توسعه آموزش و پژوهش اعتاب جهان اسلام را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت آستان‌ها با دستگاه‌ها و نهادها قابل مقایسه نیست چراکه این مکان‌های مقدس سالانه از میلیون‌ها زائر میزبانی می‌کنند و با استفاده از پشتیبانی پژوهشی می‌توان از ظرفیت‌های موجود این اماکن مقدس به شیوه مطلوب استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در شناخت اهل‌بیت(ع)، زیارت زائران و شیوه خدمت به آن‌ها تاثیرگذار است، اظهار کرد: شکوفایی قطب‌های فرهنگی موجب تقویت فرهنگ دینی کشور می‌شود.

نماینده حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در کمیسیون نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام یادآور شد: اگر عراق و ایران بتوانند به شیوه مطلوب زائران را جذب کنند در حوزه توریست مذهبی در جایگاه‌های برتر جهان قرار گرفته و دیگر نیازی به دیگر درآمدها نخواهند داشت.(p1)