به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد امروز در آیین سحرگاهان حرم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد به رحلت جان‌گداز ام المومنین حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اشاره کرد و اظهار داشت: در روایاتی از رسول اکرم (ص) نقل‌شده است که حضرت فرمودند «خیر نساءالجنّهْ، مریم بنت عمران و خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد و آسیه بنت مزاحم امرأهْ فرعون» چنان‌که این روایت گواه می‌دهد بهترین یا برترین زنان بهشتی مریم دختر عمران، خدیجه دختر خویلد، فاطمه دختر محمد (ص) و آسیه دختر مزاحم سلام الله علیهم می‌باشند.
استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که گذشت از اموال برای تأمین صراط مستقیم بزرگ‌ترین جهاد است، ابراز داشت: اگر مردم فقط به فریضه زکات و خمس عمل می‌کردند در جامعه جهان اسلام فقیر پیدا نمی‌شد.
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بررسی یکی دیگر از ابعاد زندگی حضرت خدیجه سلام‌الله علیها پرداخت و عنوان داشت: پس از خروج مسلمانان از شعب ابی‌طالب، مدتی نگذشت که ابوطالب، عموی فداکار پیامبر (ص) درگذشت و او را در حزن و اندوه فروبرد این در حالی بود که چندی بعد، دیگر پشتیبان پیامبر (ص)، یعنی خدیجه سلام‌الله علیها بیمار شد و درگذشت.
وی ادامه داد: عام الحزن به سالی گفته می‌شود که این دو مصیبت بزرگ بر پیامبر (ص) وارد شد؛ بر این اساس تاریخ گواه داده است که حضرت خدیجه سلام‌الله علیها هنگام وفات، شصت‌وپنج سال داشت و بیست‌وچهار سال از عمر شریفش را در کنار پیامبر (ص) سپری کرده است این در حالی است که پیامبر (ص) در وفات خدیجه سلام‌الله علیها بسیار گریستند و با دست مبارک خویش او را داخل قبر گذاشتند و برایشان دعا کردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد حضرت خدیجه سلام‌الله علیها را پشتوانه واصلی‌ترین حامی رسالت دانست و گفت: پس از حضرت خدیجه سلام الله علیها، خداوند متعال از طریق جبرئیل به پیامبر اکرم(ص) دستور هجرت داد؛ چراکه پس از ابوطالب و ام المؤمنین، پیامبر اسلام در مکه حامی نداشتند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که در شب معراج پیامبر اکرم(ص) خداوند متعال به ساحت حضرت خدیجه سلام و درود فرستاد، ابراز داشت: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها در بطن حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با وی سخن می‌گفتند و مادرش را به صبر و شکیبایی دعوت می‌نمودند.
وی افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها حرف زدن فاطمه سلام‌الله علیها با خود را از پیامبر (ص) مخفی می‌کرد تا اینکه روزی رسول خدا شنید که حضرت با فرزندشان صحبت می‌کنند. فرمودند «با چه کسی سخن می‌گویی؟ عرض کرد جنینی که در شکم من است، پیوسته با من حرف می‌زند و موجب آرامش من می‌شود.»
سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ادامه بیان این واقعه تاریخی گفت: پیامبر (ص) به حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در پاسخ ایشان فرمودند «جبرئیل به من خبر داد که آن جنین دختر است و نسلی پاک و مطهّر دارد و خداوند متعال نسل مرا از ذریّه او قرار خواهد داد و از نسل او امامانی خواهند آمد که پس از من و بعد از اتمام وحی، خلیفه‌های الهی بر روی زمین خواهند بود.»(p2)