به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده شامگاه امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر با بیان اینکه دشمن با پراکنده کردن بذر ناامیدی به دنبال شکست انقلاب و از بین بردن نظام اسلامی است، گفت: امیدواری و تلاش لازمه خروج موفقیت‌آمیز از تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمن است.

استاد حوزه علمیه قم تعاون و قرض‌الحسنه را اهرم مقابله با فشارهای اقتصادی دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن با فشار اقتصادی لطمه‌هایی را به انقلاب و اسلام وارد کرده است و مردم باید در مقابل این اقدامات دشمن هوشیار باشند.

وی انصاف و مساوات را راهکار قرآن کریم برای حل مشکلات جامعه امروز داتست و گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند «اِمْتَحِنُوا شِيعَتَنَا عِنْدَ ثَلاَثٍ عِنْدَ مَوَاقِيتِ اَلصَّلاَةِ كَيْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَيْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ كَيْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَى أَمْوَالِهِمْ كَيْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِيهَا»؛ شيعيان ما را در سه چيز آزمايش كنيد در اوقات نماز كه تا چه اندازه مراقبت آن‌ها را دارند و در اسرار مذهبي كه چگونه آن‌ها را از دشمنان ما حفظ می‌کنند و در ثروتشان كه با برادران ديني خود تا چه مقدار كمك و همراهي می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین زاده تصریح کرد: مساوات در اموال و دستگیری و همراهی نیازمندان از شاخصه‌های شیعیان است و کسی که مدعی شیعه‌گری است باید در رفتار و کردار مرید و تابع مطلق اهل‌بیت علیه‌السلام باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروزی نه‌تنها از مساوات و انصاف خبری نیست بلکه بازارهای ما به هنگام نماز فعال بوده و کاسبان و خریداران به کسب مشغول هستند؛ به‌جای آوردن نماز اول وقت واجب است و کسی که واجب را رها کند به حرام مبتلا شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین زاده با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام با این مضمون که «ایمان ندارد کسی که پوشیده است و برادرش عریان است»، ادامه داد: منظور از پوشیدگی در اینجا تنها لباس نیست بلکه دستگیری از مؤمنی که خانه ندارد و گرسنه است نیز در زمره این تعبیر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها نیم میلیون خانه در شهری مانند تهران خالی از سکنه است درحالی‌که با این تعداد خانه می‌توان ۵۰۰ هزار خانوار را اسکان داد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: آنچه انسان به‌ صورت روزانه در زندگی روزمره مصرف می‌کند روزی اوست و آنچه را گنج کرده و اندوخته می‌کند برای او مصیبت است و در آخرت در مورد آن مورد پرسش قرار خواهد گرفت؛ چراکه خداوند مال و ثروت را برای انفاق و هزینه درراه حلال به صاحبان ثروت هدیه کرده است.(p1)