به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با بیان اینکه اذکاری که ما به‌ عنوان دعا بر زبان جاری می‌کنیم دارای شرایطی است، تصریح کرد: بیان لفظی اذکار و ادعیه به‌ تنهایی برای استجابت دعا کافی نیست بلکه اذکار باید در عمق جان و روح مؤمن نفوذ کند تا بتوانند اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه قبل از بیان لفظی ذکر، پذیرش ولایت ائمه معصوم علیه‌السلام نخستین شرط پذیرش دعا و اذکار است، افزود: بدون ولایت نه‌تنها دعا بلکه هیچ‌یک از اعمال انسان حتی نماز مورد قبول خداوند واقع نمی‌شود، بنابراین ولایت نخستین شرط استجابت دعا است.

وی نخستین شرط ولایتمداری و اعتقاد به ولایت اهل‌بیت علیه اسلام را خشنودی امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: مؤمن مستجاب‌الدعوه امام شناس است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: انجام اعمال صالح و دعا از وظایف منتظران عصر ظهور است و منتظری که به دنبال کسب رضایت خداوند و انجام اعمال صالح است نه‌تنها دعایش موردپذیرش خداوند قرار می‌گیرد، بلکه به یکی از اولیای الهی و به مقام استجابت دعا می‌رسد.

قاسمی ادامه داد: دعا سیره متقین است و کسی که بصیر بودن خداوند را بهانه‌ای برای دعا نکردن قرار می‌دهد به ساحت خداوند استکبار ورزیده و خداوند درآیات قرآن کریم به‌صراحت بیان کرده که از مستکبران بیزار بوده و از آن‌ها دوری می‌جوید.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: با دعا و پذیرش ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام سیر ملکوتی انسان در عالم معنا آغازشده و انسان می‌تواند با ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام در مسیر عالیه کمال پیشرفت کند.(p2)