به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام حسین زاده امشب بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) به بررسی نقش و جایگاه تعیین‌کننده یاد مرگ در زندگی انسان پرداخت و اظهار داشت: اگر انسان متوجه مرگ باشد زندگی او صالح و سالم خواهد شد، بنابراین امام حسین علیه‌السلام در عبارات خود در مسیر قیام عاشورا به بشریت تذکر می‌دهد که مرگ نشانه‌ای برای معبر بودن (فانی بودن) دنیا است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر این‌که مرگ از انسان جداناشدنی است، عنوان داشت: اگر انسان مبتلا به تغافل شد بازگشت به حقیقت و حرکت در صراط مستقیم برای او بسیار سخت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر این‌که اگر بینش انسان با پذیرش حقیقت مرگ همگام شود اساس سبک زندگی او دچار تحول خواهد شد، اظهار داشت: طاغوت و ستمگران باور ندارند که روزگاری از این دنیا سفر خواهند کرد، در غیر این صورت حقیقت دیگری در سبک زندگی خود تجربه می‌کردند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها عدم توجه به دنیا و یاد مرگ را از آموزه‌های عاشورایی توصیف کرد و گفت: شهدا حقیقت اشتیاق به مرگ را به‌درستی درک کردند چنانکه نقل‌شده است شب‌های عملیات بین مجاهدان اسلام برای نیل به شهادت مسابقه بود و این نشان از حقیقت معاد محوری در سبک زندگی شهدا است.

وی ادامه داد: مواجهه نسبت به مرگ یک مواجهه دو وجهی است و باید مؤمن نسبت به حقیقت مرگ هم غافل نباشد و هم برای پذیرش مرگ مشتاق باشد؛ اشتیاق به مرگ در سبک زندگی مؤمن می‌تواند نگاه معبر بودن دنیا برای رسیدن به رستگاری باشد.(p1)