مهران رستمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان اینکه مستند «در امتداد فلق» با پشتیبانی و همراهی سازمان تبلیغات اسلامی از چندین سال قبل آغازشده است، اظهار داشت: هدف از تولید این مجموعه مستند در ابتدا به تصویر کشیدن ایثار و مجاهدت‌های قشر روحانی در مناطق محروم بود.

وی افزود: در میانه راه توجه گروه مستندساز به ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم جلب شده و درنتیجه زندگی چند تن از شهدای مدافع حرم در این مجموعه مستندی روایت می‌شود.

کارگردان مجموعه مستند «در امتداد فلق» با اشاره به شاخصه‌های خاص زندگی شهید ایمانی تصریح کرد: در مسیر تولید این مجموعه مستند ضمن به تصویر کشیدن ایثار و فداکاری‌های جامعه روحانیت در نقاط محروم با ماجرای شهادت شهید ایمانی مواجه شده و ویژگی‌ها خاص این شهید (خادم بودن) موجب شده که گروه مستندساز در ادامه مسیر اقدام به ساخت و تولید مستندی درباره زندگی این شهید کنند.

رستمی تصریح کرد: در مجموعه مستند «در امتداد فلق» زندگی شهید ایمانی، شهید حججی، شهید عشوری و ۱۳ تن از دیگر شهدای مدافع حرم به تصویر درآمده است.

وی افزود: ساخت این مجموعه مستند از چند سال قبل آغازشده؛ ولی پخش این مجموعه مستند از دو سال گذشته در شبکه یک سیما آغازشده است.

کارگردان مجموعه مستند «در امتداد افق» ادامه داد: این مجموعه مستند هم‌زمان با سالروز شهادت شهید ایمانی که با سالروز رحلت حضرت معصومه سلام‌الله علیها مقارن شده، رونمایی خواهد شد.

رستمی یادآور شد: تمامی مراحل تصویربرداری این مجموعه مستند (بخش شهید ایمانی) در قم فیلم‌برداری و به تصویربرداری کشیده شده است.