به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، پیش از ظهر امروز ویژه‌برنامه ولادت امام حسن عسگری علیه‌السلام با سخنرانی خانم سلطانی پور از اساتید حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار شد. وی در این ویژه‌برنامه معارفی، شاخصه‌های شخصیتی امام حسن عسکری علیه‌السلام را برای بانوان تبیین کرد.

بیان شرایط زمانی و مکانی زندگی امام حسن عسکری علیه السلام و خلفای ظالم هم‌عصر ایشان از دیگر محورهای سخنرانی کارشناس معارفی حرم مطهر بود.

سلطانی پور با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه و احادیث امام حسن عسکری علیه‌السلام اظهار داشت: این امام همام شیعیان را به تقوا و امانت‌داری در دین دعوت کرده و از شیعیان می‌خواهند که به کتاب خدا و ولایت اهل‌بیت تمسک جویند.

کارشناس معارفی حرم مطهر تصریح کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در بخشی از احادیث خویش امامت را مقام خاصه اهل‌بیت علیه‌السلام و فرزندان ایشان دانسته و می فرمایند «در کتاب خدا برای ما حقی و قرابتی از پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آلِه) است و خداوند ما را پاک شمرده، احدی جز ما مدعی این مقام نیست مگر آنکه دروغ می‌گوید، زیاد به یاد خدا باشید، زیاد مرگ را یاد کنید و زیاد قرآن را تلاوت کنید و زیاد بر پیامبر صلی‌الله علیها و آله درود بفرستید؛ زیرا صلوات بر پیامبر ده حسنه دارد؛ آنچه را به شما گفتم انجام دهید، شمارا به خدا می‌سپارم».

یادآوری می‌شود، در حاشیه این ویژه‌برنامه معارفی، ویژگی‌های دولت کریمه مطابق هفته‌های گذشته برای بانوان تبیین شد.