به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم سوگواری عزای بانوی کرامت به همت اداره امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و برای نخستین بار با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر تایلندی مقیم ایران در صحن عتیق حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

در این مراسم ، حجت‌الاسلام والسملمین سید مبارک از فضلای تایلندی به ایراد سخن و یکی از مداحان با زبان تایی‌ها به روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی پرداخت.

کمال ثریا اردکانی رئیس اداره امور بین‌الملل حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در حاشیه این مراسم طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه آستان مقدس از این پس به شیوه مطلوب‌تر از ظرفیت طلاب تایلندی برای انتقال آموزه‌های دینی اسلام به ویژه معارف فاطمی به تایی زبان‌ها استفاده خواهد کرد، عنوان کرد: این افراد در راستای تأمین محتواهای دینی به زبان تایلندی با حرم مطهر مشارکت خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از هر فرصتی برای فراگیری معارف دینی اسلام به ویژه مذهب شیعه در کشورهای مختلف استفاده می‌کند، تصریح کرد: تولید محتواهای دینی به زبان‌های مختلف یکی از رسالت‌های این مجموعه است که ویژه سایت بین‌الملل آستان مقدس در دستور کار قرار گرفته است.