به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، کمال ثریا اردکانی طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اداره امور بین‌الملل آستان مقدس هر روز میزبان ده‌ها نفر از زائران و گردشگران خارجی است، اظهار کرد: برای این افراد برنامه‌های مختلفی از جمله نشست‌های معرفتی، تور حرم‌گردی و مراسم‌های مذهبی درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۵ مراسم مذهبی مختلف به زبان‌های عربی، اردو و آذری در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شده است، عنوان کرد: جمعیت قابل توجهی از مجاوران و زائران حرم مطهر در این مراسم‌ها حضور داشته و از برگزاری این مراسم‌ها استقبال کرده‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: بیشتر مراسم‌های مذکور هم‌زمان با مناسبت‌های مذهبی در سالن اجتماعات اداره زائران غیرایرانی واقع در صحن صاحب‌الزمان(عج) و برخی از مراسم‌های ویژه چندین هزار نفری نیز در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شده است.

وی از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف برای زائران و گردشگران خارجی در ماه شعبان یاد کرد و ادامه داد: در این ماه مراسم‌های جشن مختلفی هم‌زمان با میلاد حضرت ابوالفضل، امام حسین، امام سجاد علیهماالسلام و نیمه شعبان در حرم مطهر برگزار شده است.

ثریا اردکانی با اشاره به حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل‌بیت(ع) در مراسم‌های مذهبی حرم مطهر عنوان کرد: در این مراسم‌ها میزبان سخنرانی شخصیت‌های برجسته حوزوی و عالمان دینی و همچنین مدیحه‌سرایی مداحان کشورهای مختلف بودیم.