به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، بهرام سرمست استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با بیان این که در استان قم فضای آرامش و همدلی حاکم است، گفت: هر گونه افراط و تفریط می تواند به اصل نظام و منافع ملی ما آسیب بزند.
وی با اشاره به فشارهای سیاسی ، اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، گفت: انتظار است که در بین مردم، مسئولین و ارکان نظام همدلی وجود داشته باشد و در قم به شیوه مطلوب‌تر این همدلی باید رقم زده شود زیرا ما اخباری را دریافت می کنیم که دشمنان این نظام آرامش و همدلی را نمی پسندند.
وی بیان کرد: اگرچه محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا خیلی از مسائل فرهنگی را مورد تاثیر قرار داد ولی اولویتی که امروز در ستاد ملی کرونا سیاست گذاری شده و با پشتیبانی قاطع مقام معظم رهبری همراه است مقابله با این ویروس است و مقام معظم رهبری با مواضع قاطعشان در این زمینه رهبری خود را به رخ جهانیان کشیدند.
سرمست با بیان اینکه در مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان همواره ملاحظات داخل استان را هم در نظر گرفتیم و تعامل مثبت و همفکری بین ما و دیگر مراجع تأثیر گذار استان وجود دارد، افزود: وقتی در ستاد ملی مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به تصمیم منجر می‌شود و ابلاغ می شود، ما خودمان را موظف می دانیم که آن تصمیمات را اجرایی و عملیاتی کنیم.
استاندار قم با تشکر از همراهی مردم و کسبه که واقعا متضرر شدند و آسیب دیدند ولی رعایت کردند گفت: نتیجه این همکاری ها این شده که ما در ردیف ۲۷ کشوری قرار گرفتیم و یکی دو روز بستری و فوتی هم نداشتیم و اگر بی توجهی و سهل انگاری کنیم قابل بازگشت است.
وی گفت: طرح شهید سلیمانی که همزمان با سالگرد شهادت ایشان در حال اجرا است به صورت خانواده محور و محله محور کار می کند و جدیت در اجرای این طرح می‌تواند بهترین نوع پاسداشت از این شهید باشد.
سرمست ادامه داد: ما باید همزیستی با این وضعیت را به مردم یاد بدهیم تا بتوانیم با همدلی و کمک مؤمنانه به اشخاص آسیب دیده از این بحران عبور کنیم.