به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام میردامادی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به شروع ماه جمادی‌الاول و متعلق دانستن آن به حضرت زهرا سلام‌الله علیها، گفت: نور ائمه معصومین همگی از حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و این بانوی بزرگوار سرچشمه نور امامان معصوم می‌باشند.

وی افزود: قیام سیدالشهدا و واقعه عاشورا در حقیقت یکی از درس‌های آموزش داده‌شده توسط حضرت زهرا سلام‌الله هست چرا که عدم قبول ظلم و ذلت توسط امام حسین علیه‌السلام به خاطر پرورش یافتن در دامن‌پاک این بانوی بزرگوار است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: ماه جمادی‌الاول و جمادی‌الثانی متعلق به حضرت زهرا سلام‌الله علیها است؛ باید خطبا و وعاظ فضایل این بانو را بازگو نمایند چراکه محور برنامه‌های رشد انبیاء الهی بر پایه معرفت، شناخت، محبت و ولایت حضرت زهرا سلام‌الله علیها است. هر کس معرفتش به این بانو بیشتر باشد مقام و مراتبش در نزد خداوند نیز بیشتر است.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه تأکید کرد: شهر مقدس قم پایگاه ارادتمندان و محبین حضرت زهرا سلام‌الله است و معروف به شهر فاطمیون می‌باشد  و وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این شهر تجلی مرقد و بارگاه و فضایل دخت نبی گرامی اسلام است و باید مردم قم قدردان این نعمت عظیم الهی باشند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در روایات متعددی برای مردم قم فضایلی ذکرشده است و جایگاه این شهر و اهالی آن در عصر ظهور موردبررسی قرارگرفته است؛ از مردم این شهر به‌عنوان انصار و همراهان و استقامت کنندگان در کنار امام عصر سخن به میان آمده است.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت اضافه کرد: تمامی این اوصاف مردم قم به خاطر فاطمی بودن آن‌هاست؛ قم معدن فاطمیون و معدن شیعیان خاندان عصمت و طهارت است و این اوصاف فقط مختص اهالی این شهر می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم خاطرنشان کرد: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و قیام بزرگ مردم در ۱۹ دی و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی مسئله‌ای غیرقابل‌انکار است.