به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و لزوم استقامت در برابر مشکلات داخلی و خارجی گفت: خداوند در آیات مختلفی تمامی انسان‌ها را به صبر و استقامت در برابر مشکلات دعوت کرده و به صابرین بشارت داده است.

وی افزود: انسان‌هایی که در برابر مشکلات و امتحانات الهی کم بیاورند در مرحله بعدی در انجام تکالیف خود کم خواهند گذاشت، درنتیجه در مسیر خلاف قدم می‌گذارند و زندگی خود و دیگران را تباه می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: کم‌آوردن و کم گذاشتن در تکالیف و قدم گذاشتن در مسیر خلاف، برخلاف سیره اهل‌بیت(ع) است. خداوند انسان‌ها را با نقص اموال، اولاد، فقر و ثروت و… امتحان می‌کند و به صابرین بشارت می‌دهد.

وی تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم انسان‌ها باید در برابر مشکلات صبر کنند و دیگران را نیز به این کار توصیه نمایند. صبر نکردن و عدم توصیه به صبر خسارت‌های غیرقابل جبرانی را به وجود می‌آورد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مشکلات جامعه امروزی بسیار است و مسائل اقتصادی، اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بیکاری و… زیاد شده است، اما نباید تسلیم مشکلات و مشکل‌آفرینان و دشمنان داخلی و خارجی شد.

وی افزود: حضرت زینب سلام‌الله علیها از همان چهارسالگی که مادر خود را از دست دادند تا لحظه آخر عمر شریفشان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم کردند اما هیچ‌گاه کم‌ نیاوردند، در انجام تکالیف خود کم نگذاشتند و در مسیر خلاف قدم نگذاشتند، این بانوی بزرگ اسلام در واقعه کربلا با گفتن جمله «ما رایت الا جمیلا» تمامی دشمنان را محکوم نمودند.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: هر کس در برابر مشکلات کم بیاورد و طاقت نداشته باشد در انجام تکالیف نیز کم خواهد گذاشت و درنتیجه با قدم گذاشتن در مسیر خلاف به خداوند سوءظن پیدا خواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: دنیا خانه‌ای است که با امتحانات مختلف الهی پیچیده و عجین گشته است، انسان باید شکرگزار داشته‌هایش باشد. امتحانات الهی به سه دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای با اموال و ثروت، عده‌ای با فقر و نداری و گروهی نیز با گرفتاری‌ها مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند.

وی افزود: داشتن مال و ثروت برای امتحان الهی است، نه برای فخر و تکبر. امتحان فقر برای استقامت و صبر انسان‌ها است و گرفتاری‌ها نیز برای بالا بردن درجات معنوی مخلوقات است.. در داشتن ثروت زیاد نباید خوشحال شد، در فقر نیابد غصه خورد و در گرفتاری‌ها نباید به خداوند سوءظن پیدا کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در زمانی که در اطرافش کنیزانی داشتند غرور پیدا نکردند و در زمانی که به‌عنوان اسیر به شام رفتند، غصه نخوردند، بلکه در همه حال تسلیم امتحانات الهی بودند.