به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام وحید پور شامگاه دوشنبه در شبستان امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر یادگیری احکام دینی توسط اقشار مختلف جامعه گفت: فهم درست احکام دینی و یادگیری مسائل شرعی واجب و حرام در امورات روزمره زندگی و معاملات، انسان را از تحیر و سرگردانی و افتادن در مسیر گمراهی نجات می‌دهد.

وی افزود: کاسبی که احکام معاملات را نداند به‌طورقطع و یقین به دام ربا و نزول و مکاسب حرام خواهد افتاد و در روز قیامت تا زمانی که پاسخ ندهد ثروت و سرمایه مالی خود را از کجا و به چه طریقی به دست آورده و در چه مسیری هزینه کرده است، رهایی نمی باید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بسیاری از رفتار هنرپیشه‌ها، هنرمندان و حتی محتوای فیلم‌نامه‌ها غیردینی هستند و نشان‌دهنده این است که این افراد درد دین ندارند و اصلاً آشنا به مسائل و احکام دینی نیستند.

حجت‌الاسلام وحید پور تأکید کرد: مسیر درست بندگی و عبودیت واقعی در سایه یادگرفتن احکام دین صورت می‌گیرد و کسیکه واجبات و محرمات را نداند به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در مسیر بندگی قدم بگذارد.

وی یادآور شد: انسان جاهل و ناآگاه به امور دینی نمی‌تواند بنده خوبی برای خداوند باشد چراکه مهم‌ترین شرط بندگی، ترک محرمات و نواهی و امتثال اوامر و فرائض الهی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر علم دین توسط انسان آموخته شود، مسیر بندگی نیز هموار می‌شود و انتخاب مسیر بندگی مستلزم یادگیری امور دینی است.

حجت‌الاسلام وحید پور در ادامه گفت: گستردگی ربا، نزول، کسب حرام، معاملات غیرشرعی و… همگی به خاطر عدم فهم دین و احکام شرعی معاملات است درحالی‌که افرادی که احکام را یاد گرفته‌اند به‌جای اینکه به سمت ربا بروند، به سمت مضاربه روی آورده‌اند و معاملات شرعی انجام می‌دهند.

وی افزود: نتیجه ربا و مضاربه دقیقاً تقابل حرام و حلال است، درحالی‌که در هر دو به‌ظاهر معامله‌ای صورت می‌گیرد اما ربا حرام و مضاربه حلال است، ندانستن بعضی از احکام دینی انسان را به سمت کسب حرام می‌کشاند.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد زوج‌های جوان قبل از اینکه به عقد یکدیگر دربیایند همان‌طور که گواهی آزمایش و… برای محضر ازدواج می‌گیرند، گواهی یادگیری احکام ازدواج و مسائل شرعی ازدواج را نیز یاد بگیرند تا در زندگی زناشویی خود دچار مشکل نشوند.