به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مهندس هادی محمودنژاد پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مسئولان آستان مقدس و پدافند غیرعامل استان قم که در ساختمان اداری حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه برای ارائه خدمات به زائران در ضلع شرقی حرم مطهر کارهای مختلفی با مشارکت شهرداری دنبال شده است، اظهار کرد: در مجاور و اطراف حرم مطهر خلأهایی وجود دارد که امیدواریم دستگاه‌ها نسبت به رفع آن مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: خدمات زائر به سمتی می‌رود که نظارت‌ها و شعارها بر عهده دستگاه‌ها و اجرا و هزینه کردن‌ها بر دوش آستان مقدس گذاشته شده است درحالی‌که خدمت‌رسانی به زائران فقط به محدوده جغرافیایی حرم مطهر محدود نمی‌شود.

معاون اجرایی آستان بانوی کرامت با بیان اینکه دغدغه‌های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) دنبال می‌شود، تصریح کرد: اداره‌کل پدافند غیرعامل استان قم با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند در راستای تحقق این هدف مشارکت قابل توجهی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ملاحظات کلی در حوزه پدافند غیرعامل برای سازمان‌ها وجود ندارد، مطرح کرد: آستان مقدس نسبت به این حوزه نگاهی ویژه دارد و تلاش لازم را برای رفع دغدغه‌ها دنبال می‌کند.

محمودنژاد از قم به‌عنوان پایگاه ترویج معارف دینی نام برد و ادامه داد: دشمنان به دنبال این هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت و نظام استفاده کنند و در این راستا به شهر قم به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام نگاهی ویژه دارند. در این شرایط ما نیز باید برای مقابله با توطئه‌های دشمن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: تدوین طرح جامع امنیتی در هفته جاری نهایی می‌شود و برای پدافند غیرعامل نیز در این طرح برخی از مباحث مهم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اجرایی آستان مقدس با اشاره به اینکه دشمن در حوزه تهدیدهای نرم تلاش های بسیاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی دنبال کرده است، آستان مقدس نیز با توجه به جایگاه خود تلاش می کند تا با تقویت زیرساخت ها و بسترهای مورد نیاز، از این تهاجمات و حملات در امان بماند.