به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام ماندگاری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به تکالیف اقشار مختلف در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و الگو گیری از انقلاب فاطمی جهت رسیدن به انقلاب مهدوی گفت: شباهت‌های اساسی میان انقلاب فاطمی و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) وجود دارد که می‌توان به سه شاخصه مهم و اصلی، مبنای الهی، محوریت ولایت و حرکت جهادی اشاره نمود.

وی افزود: مبنای قیام فاطمی بر اساس ظلم‌ستیزی و حق محوری و قیام علیه طاغوت زمانه و در راستای رضایت الهی بود؛ امام خمینی(ره) نیز علم انقلاب اسلامی را برای نابودی نظام شاهنشاهی و برقراری حق و عدالت بلند نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها بعد از رحلت نبی گرامی اسلامی وقتی متوجه جریان باطلی به نام سقیفه شدند که به خاطر این اتفاق، ولی خدا از جانشینی به‌حق نبی گرامی اسلام کنار گذاشته شدند و جریان باطل روی کارآمدند، قیام نمودند و حتی در مسیر احقاق حق و مبارزه با باطل به خاطر رضای خداوند مجاهدانه حرکت و به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام خمینی(ره) نیز جهت اقامه حقی به نام جمهوری اسلامی و مبارزه علیه باطلی به نام نظام طاغوتی و شاهنشاهی قیام نمودند و تمامی حرکت ایشان و مردمی که در این راه قیام کرده بودند، بر اساس جهاد فی سبیل الله بود و نه عافیت‌طلبی، سستی و رفاه‌طلبی.

حجت‌الاسلام ماندگاری یادآور شد: اگر بخواهیم پرچم باطل سرنگون و پرچم حق به اهتزاز درآید و ماندگار هم بشود، باید مبنای حرکت الهی باشد مگرنه با کمترین سستی این پرچم سرنگون خواهد شد، چراکه فقط قدرت لایزال الهی توان سرنگونی پرچم باطل و اقامه پرچم حق را دارد.

وی در ادامه گفت: اگر مبانی یک انقلاب، بر اساس مسائل سیاسی، اقتصادی، رفاه‌طلبی، عافیت‌طلبی، قومی و قبیله‌ای و مسائل معیشتی باشد، اولاً به نتیجه نمی‌رسد و ثانیاً اگر به هم نتیجه برسد دوام نمی‌آورد و دچار انحراف خواهد شد.

سخنران حرم مطهر افزود: گرچه امام حسین علیه‌السلام درراه قیام خود به شهادت رسیدند و به‌ظاهر شکست خوردند، اما تا قیام قیامت پرچم حسینی در تمام عالم برافراشته است.

حجت‌الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: در هر جای انقلاب اگر مبنای الهی حفظ شد و مسئولین و مردم مبانی اصلی انقلاب را نگه داشتند، سه اتفاق مهم و مبارک روی‌داده است که اولین آن‌ها استقامت در برابر مشکلات، تحریم‌های دشمنان و سختی‌ها است.

وی تأکید کرد: کسی که برای خدا کار کند و برای خدا انقلاب کرده باشد هیچ‌وقت کم نمی‌آورد و تا آخرین لحظه در برابر مشکلات صبر می‌کند و در برابر مسائل اقتصادی به حداقل‌ها اکتفا می‌کند، چراکه عقیده دارد خداوند به صابران در برابر سختی‌ها اجری بدون حساب عطا خواهد نمود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در حال حاضر جمهوری اسلامی در شرایط مناسب اقتصادی و سیاسی نیست، اما نباید در مقابل دشمنان داخلی و خارجی کم آورد؛ هر کس خدا را نبیند به سراغ کدخدا و ابرقدرت‌های پوشالی خواهد رفت.

وی افزود: دومین اتفاق این است که کسانیکه در مسیر انقلاب کم نیاوردند، در خدمت صادقانه خود کم نخواهند گذاشت و با تمام توان خود تلاش خواهند نمود. سومین اتفاق مبارک نیز عدم سوءظن به خداوند می‌باشد، کسانیکه کم نیاورند و کم نگذارند همیشه توکلشان به خداوند خواهد بود و دستشان را به سمت دشمنان و شیاطین دراز نخواهند کرد.