به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حسین اسدی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران اسلامی دارای سابقه ۳۵ ساله است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به این مسابقات اشراف کاملی دارند و هر ساله نیز فرمایشات مختلفی را در مورد اهمیت برگزاری این برنامه مطرح کرده‌اند.

وی اضافه کرد: چند سالی است که این مسابقات به صورت چندگانه دنبال می‌شود که در سال جاری نیز مسابقات بزرگسالان و خواهران با مشارکت سازمان اوقاف، مسابقات دانش‌آموزان با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، مسابقات نابینایان با مشارکت سازمان بهزیستی و مسابقات طلاب علوم دینی با مشارکت جامعه‌المصطفی‌العالمیه برگزار می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از اواخر تابستان با ارتباط‌گیری با کشورهای مختلف کار خود را شروع کرده است، عنوان کرد: با استفاده از ارتباطات مجازی مرحله نخست این مسابقات را با حضور ۲۲۹ نفر از ۵۰ کشور به پایان رسانده که ۶۰ نفر از آن‌ها به مرحله دوم راه یافته و این نخبگان از ۳۵ کشور مختلف در ایران اسلامی حضور خواهند یافت درحالی‌که سال‌های گذشته مرحله مقدماتی در ایران اسلامی با حضور همه شرکت‌کنندگان دنبال می‌شد اما امسال با استفاده از ظرفیت فضای مجازی توانستیم به کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت برسیم.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه از پیش‌بینی رشته حفظ کل قرآن کریم به همراه تفسیر سه سوره قرآنی یاد کرد و گفت: خطابه قرآنی نیز یکی دیگر از رشته‌های مورد توجه در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب است که با تک زبان عربی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آغاز کار مسابقات هم‌زمان با ۲۲ فروردین‌ماه در سالن همایش امامزاده شاه سید علی(ع) عنوان کرد: مرحله پایانی مسابقات در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با حضور عموم مردم شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

اسدی با بیان اینکه بازدید از برخی امکان قم و تشرف به حرم مطهر بانوی کرامت برای شرکت‌کنندگان سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: اختتامیه این مسابقات روز شنبه ۲۴ فروردین‌ماه با تجلیل از نفرات برتر در قم برگزار می‌شود و روز ۲۵ فروردین نیز برنامه‌های فرهنگی در تهران، روز ۲۶ فروردین دیدار با رهبر معظم انقلاب و روز ۲۷ فروردین زیارت آستان قدس رضوی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۳۵ سال اخیر سه هزار نفر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کردند که تداوم ارتباط با این افراد و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ تقریبی اهل‌بیت(ع) برای آن‌ها دنبال می‌شود.