به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سیدموسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تقدیر از مشارکت دستگاه‌های استانی و مؤسسات مردم نهاد در راستای برگزاری آموزن حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته این آزمون با استقبال مطلوب مخاطبان در قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی است، اضافه کرد: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند برنامه‌های ملی را در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی دنبال کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از مؤسسات قرآنی به‌عنوان بازوان توانمند قرآنی استان نام برد و گفت: این مؤسسات در سطح ملی و بین‌المللی عملکردهای مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند به همین علت تجلیل و برنامه‌ریزی برای حمایت بیشتر از آن‌ها باید با مشارکت مجموعه‌های مختلف دنبال شود.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب جهان اسلام در قم تصریح کرد: این مسابقات فرصت مطلوبی است که باید در استان قم به شیوه مطلوب از آن بهره‌برداری داشته باشیم، یکی از راهکارها می‌تواند برگزاری محافل قرآنی بین‌المللی در مساجد، حرم مطهر و بقاع متبرکه باشد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه ساز و کار فعالیت شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم به‌خوبی مشخص شده است، عنوان کرد: در سال آینده در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد آغاز گام دوم انقلاب اسلامی اقدامات مورد نیاز به صورت گسترده دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: هر چند استان قم در برگزاری نشست‌های شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است اما امیدواریم با انجام ارزیابی‌های لازم در سطح ملی بتوانیم در حوزه کیفی نیز رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم.