به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم اخوت عصر امروز در ویژه‌برنامه ولادت حضرت ابوالفضل علیه‌السلام که در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه انسان با صورت زیبا و زور بازو نمی‌تواند در مقام بندگی به درجه عبودیت برسد، اظهار داشت: امام شناسی، تبعیت محض از امام معصوم علیه‌السلام و عمل به دستورات خداوند، رمز تعالی شخصیتی حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است.
وی حضرت ابوالفضل علیه السلام را بهترین الگو برای جوانان در مقام ولایتمداری و دفاع از دین عنوان کرد و گفت: رسالت مادران امروز تربیت فرزندانی مانند حضرت ابوالفضل علیه‌السلام برای حراست از دین، امام زمان(عج) و نایب ایشان است.
کارشناس معارفی حرم مطهر با بیان اینکه در مقام دفاع از امام و نایبان امام، بصیرت نخستین شاخصه است، تصریح کرد: بصیرت حضرت ابوالفضل علیه السلام در بزنگاه‌های حساس تاریخی بسیار چشمگیر و بی‌نظیر بود.
اخوت ادامه داد: دشمن همواره سعی داشت میان حضرت ابوالفضل و امام حسین علیهماالسلام فاصله ایجاد کند؛ اما حضرت ابوالفضل علیه‌السلام هر بار دشمن را ناامید کرد و با جان از حریم ولایت دفاع کرد.
کارشناس معارفی حرم مطهر، شهدای مدافع حرم را ادامه‌دهندگان راه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام در پاسداری از حریم ولایت اهل‌بیت(ع) دانست و ادامه داد: اگر شهدای مدافع حرم نبودند، امنیت در منطقه برای کشورهای اسلامی بی‌معنا بود.
وی با بیان اینکه مردم باید قدردان شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها باشند، اظهار داشت: حرکت در مسیر انقلاب و انقلابی بودن از شاخصه‌های قدردانی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم است.
کارشناس معارفی حرم مطهر یادآور شد: مادران مهدوی و مادرانی که چشم ‌انتظار فرج هستند، فرزندانی مانند حضرت ابوالفضل علیه‌السلام تربیت می‌کنند تا بستر فرج و مقدمه ظهور فراهم شود.
لازم به ذکر است، برگزاری مراسم مداحی از سوی خانم دهقان پایان‌بخش این جشن میلاد قمربنی هاشم(ع) در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود.