به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهالسلام، محمدجعفر افسار در گفت‌وگویی با اعلام این خبر گفت: آستان مقدس طرح سهیم شدن در ثواب قربانی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر(عج) با هر توان مالی را راستای ترویج سنت حسنه نذر قربانی در سالروز ولادت پر خیروبرکت امام زمان (عج) در نیمه شعبان برگزار کرد.
مدیر خزانه‌داری و نذورات حرم با اشاره به برگزاری این طرح در دومین سال متوالی گفت: استقبال مردم از طرح سهیم شدن در ثواب قربانی نسبت به سال گذشته چندین برابر شده و امسال بیش از ۶ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.
وی ضمن تقدیر از مشارکت گسترده مردم در طرح سهیم شدن در ثواب قربانی ادامه داد: مردم از طریق درگاه پرداخت اینترنتی آستان مقدس، واریز مستقیم به شماره‌حساب بانکی آستان کریمه اهل‌بیت(س) و مراجعه حضوری به دفاتر نذورات حرم مطهر در صحن‌ها و شبستان‌های مختلف، در این طرح شرکت کردند که با مبالغ جمع‌آوری‌شده، ۳۰۰ رأس قربانی در سالروز ولادت پر خیروبرکت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه، قربانی و بر اساس نیت افراد مصرف شد.
افسای با اشاره به اجرای این طرح تحت اشراف و نظارت آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: دیگر شهرها و کشورها نیز می‌توانند با الگوبرداری از این طرح، نسبت به ترویج این سنت حسنه اقدامات ارزشمندی انجام دهند.
وی در پایان افزود: طرح سهیم شدن در ثواب قربانی در مناسبت‌های دیگر نیز از سوی حرم کریمه اهل‌بیت(س) اجرا می‌شود که در زمان‌های مربوطه از طریق رسانه‌های آستان مقدس اطلاع‌رسانی خواهد شد.