به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور ظهر امروز در نشست دبیران استانی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور و مدیران ستادهای استانی جشنواره مردمی کرامت که در سالن دارالضیافه حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره مردمی کرامت امسال برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره سال نخست با عنوان برنامه‌هایی که محدودیتی هم نداشت با مشارکت تشکل‌های مردمی و افراد خودجوش دنبال شد.
وی از اجرای جشنواره کرامت سال گذشته در ۱۰ استان یاد کرد و افزود: امسال چهار برنامه محوری با محوریت دبیرخانه‌های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ستادهای استانی جشنواره مردمی کرامت در استان‌های مختلف کشور و یک عنوان نیز ویژه مناطق سیل‌زده برگزار خواهد شد.
دبیر کارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه برپایی حداقل ۱۰ ایستگاه صلواتی و فرهنگی در قالب برنامه محوری ایستگاه‌های کریمانه دیده شده است، تصریح کرد: برپایی جشن‌های کرامت حداقل در ۱۰ بوستان و مسجد از جمله برنامه‌های جشنواره مردمی کرامت خواهد بود.
وی از برگزاری جشن دختران آفتاب در روز میلاد حضرت معصومه(س) در استان‌های مختلف کشور یاد کرد و گفت: در این روز از دختران نمونه در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی و علمی تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
بهشتی‌پور یادآور شد: در قالب جشنواره مردمی کرامت امسال برنامه نذر شادی با محوریت اعزام گروه‌های جهادی و عمرانی به مناطق سیل‌زده دنبال خواهد شد با برنامه‌ریزی منسجم آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در استان‌های خوزستان و لرستان کمک به سیل‌زدگان دنبال خواهد شد به‌عنوان نمونه منازل تخریب‌شده در دهه کرامت بازسازی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دبیران استانی جشنواره مردمی کرامت حکم خادمی حرم مطهر بانوی کرامت را دریافت خواهند کرد، گفت: تجلیل از تشکل‌ها و دبیران برتر در پایان جشنواره مردمی کرامت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: پویش مردمی «سهم من از بهشت» به‌منظور جمع‌آوری نزورات مردمی برای ساخت شبستان امام علی(ع) دنبال می‌شود که تاکنون سابقه نداشته شبستان و رواقی در ایران فقط با مشارکت‌های مردمی ساخته شود.
وی از حضور خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به‌عنوان سفیران کریمه طی ۶ سال اخیر در مناطق محروم کشور یاد کرد و افزود: این کاروان حامل پرچم آستان مقدس است که امسال ۱۵ استان برای استقبال از سفیران کریمه اعلام آمادگی کرده‌اند که با مسؤولان استانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در راستای میزبانی مطلوب از سفیران هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.