به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌‌الاسلام غلامرضا عادل در سیزدهمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در سالن جلسات ساختمان کریمه آستان بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه اعتاب مقدس بهترین مکان برای معرفت‌افزایی و گسترش مفاهیم دینی هستند، اظهار کرد: بهترین سخنرانان در حرم‌های مطهر حضور دارند اما تاثیرگذاری از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید بررسی کنیم آیا این سخنان بر زائران تاثیر می‌گذارد؟.
وی تصریح کرد: شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیز مهم است و در اجرای آن میان اعتاب اختلاف نظر وجود دارد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت توزیع کتاب میان زائران مطرح کرد: در سال‌های اخیر کتاب‌های فراوانی توسط عتبه‌ها منتشر شده است اما برخی از این کتاب‌ها فقط توسط زائران گرفته‌شده و مطالعه نمی‌شود.
عادل با اشاره به تغییر شرایط نسل جوان با نسل اول انقلاب عنوان کرد: باید ببینیم مردم تشنه چه چیزی هستند و در راستای برطرف کردن تشنگی معارفی مردم برنامه‌ریزی کنیم.
وی ادامه داد: اگر وظیفه ما مساله‌سازی است باید به مشورت نشسته و ببینیم چه کارهایی باید در این راستا انجام دهیم.
عادل درباره شیوه‌های تاثیرگذاری بر مخاطبان گفت: گاهی ممکن است سخنرانی روحانی کاروان تاثیر زیادی نداشته باشد اما زندگی با آنان عامل تاثیرگذاری فراوانی خواهد بود.