به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان مرکز رسیدگی به امور مساجد که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت انجام شد، فرا رسیدن دهه کرامت را تبریک گفت و اظهار کرد: ماه ذی‌القعده را با توجه به مناسبت‌های این ماه می‌توان به معنایی ماه امام هشتم(ع) دانست.
امام‌جمعه قم اضافه کرد: تصور برخی این است که مسجد از کارکرد اصلی خود خارج شده و اکنون باید به حالت قبلی خود در دوران پیامبر اسلام(ص) برگردد اما عده‌ای دیگر تصور می‌کنند که در دوران پیامبر اسلام(ص) با توجه به اینکه دستگاه‌ها و نهادها نبودند مجبور بودند کارها را در مسجد دنبال کنند.
آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: مساجد خانه‌های خداوند متعال هستند که در مورد این خانه‌ها تصمیم گرفته شده است که در خدمت مردم باشند.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه مسجد از مکانت مورد انتظار خارج شده است، مطرح کرد: حکومت‌های ظالم در دور کردن مساجد از کارکردها و نقش‌های اصلی تاثیرگذاری بسیاری داشتند هر چند بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس با تلاش علما و هدایت‌های رهبری نظام اسلامی مساجد به جایگاه مناسبی رسیدند اما به‌ مرور زمان به بهانه‌های مختلف مقداری از آن جایگاه فاصله گرفته‌اند.
آیت‌الله سعیدی ادامه با اشاره به اینکه مسجد می‌تواند در سرنوشت سیاسی جامعه نیز تاثیرگذار باشد، ادامه داد: نهضت مسجدسازی باید به صورت مستمر دنبال شود اما در این راستا باید اهداف و کارکردهای اصلی مساجد نیز مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه مسجد ملک هیچ فردی نیست، مطرح کرد: اولویت اصلی مسجد پرداختن به امور عبادی و دینی است اما در صورت توان مسجد باید در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز نقش‌آفرینی کند