به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، مراسم ولادت کریمه اهل‌بیت(س) در ترکیه توسط انجمن زهراانا تنها انجمن زنان شیعه ترکیه با حضور رهبر شیعیان ترکیه شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز و جمعی از بزرگان شیعه برگزار شد.
این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد زینبیه استانبول با تلاوت آیات قرآن کریم توسط یکی از قاریان جوان آغاز شد و سپس با خوشامدگویی و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها توسط رئیس گروه جوانان انجمن زهراانا خانم اصلیحان اچیک و سپس سخنرانی معاون انجمن، خانم زهرا کاچان ادامه پیداکرد که وی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر از فعالیت‌های سال گذشته دختران زهراآنا تقدیر کرد.
در ادامه مراسم رهبر شیعیان ترکیه شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز در سخنرانی خود دختران را به انتخاب الگوی دنیوی و اخروی همچون حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حضرت زینب سلام‌الله علیها، حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توصیه نمود.
در کنار این مراسم جشن تکلیف دختران تازه مکلف نیز برگزار شد و مکلفان از دروازه نمادین مکلفین عبور کردند و از رهبر شیعیان هدایایی دریافت کردند. این دختران با خواندن سوره های از قرآن و اجرای سرود حضرت معصومه سلام‌الله علیها فضایی زیبا و معنوی به مراسم بخشیدند.
در این مراسم پرچم مبارک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مورد زیارت عموم قرار گرفت و در پایان مراسم نیز علاوه بر تقدیم هدیه به هم‌نامان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرعه‌کشی انجام و به حضار شرکت‌کننده هدایایی اهدا شد. همچنین این مراسم از شبکه قدس تی‌وی ترکیه نیز منعکس شد.