به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، هادی محمودنژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های اشتغال‌زایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حوزه شیلات و کشاورزی، طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت دهه کرامت افتتاح و کنلگ‌زنی طرح‌های اشتغال‌زایی آستان مقدس بانوی کرامت با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر انجام شده است.
وی از کنلگ‌زنی پروژه تولید محصولات گلخانه‌ای در مساحتی بیش از ۱۵ هکتار یاد کرد و افزود: امروز فاز نخست این پروژه کلنگ‌زنی شده که تا پایان سال با همت مؤسسه زائر به بهره‌برداری خواهد رسید. طرح سایت محصولات گلخانه ای ۵۰ هکتار می باشد که فازهای بعدی نیز در دستور کار موسسه قرار خواهد گرفت.
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: این پروژه با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که ۴۰ درصد این مبلغ از منابع داخلی آستان مقدس و باقیمانده آن نیز از محل دریافت تسهیلات تامین شده است.
وی گفت: فاز دوم ماهیان خاویاری علی‌آباد سراجه با ظرفیت ۲۰ تن در سال و ۳۰ میلیارد ریال بودجه امروز به افتتاح رسیده است و فاز سوم این سایت نیز در مجاورت فاز دوم با ظرفیت ۲۰ تن در سال، کلنگ‌زنی شده که ۲۰ درصد پیشرفت کار داشته است و تا پایان سال به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.
محمودنژاد با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی ۷۰ خانوار را به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: آستان مقدس بانوی کرامت از ابتدای سال گذشته تاکنون اشتغال‌زایی بیش از ۵۰۰ خانوار را رقم زده است.
وی یادآور شد: هر چند امسال تحریم‌های ظالمانه شرایط نامناسبی را برای کشور فراهم آورده، لکن با عنایت به نامگذاری سال های اخیر و خصوصاً امسال توسط رهبر عزیز و مقتدرمان آستان مقدس نیز با همت متخصصین و خادمین مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه (س) حرکت خود را پر قدرت در عرصه اشتغال‌زایی دنبال کرده و امیدواریم که هرساله بتوانیم خدمات ارزشمندتری را نسبت به سال گذشته رقم بزنیم.