به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اشرف عبدی ظهر امروز در نشست درس اخلاق مدیران و مسئولان آُستان مقدس بانوی کرامت که با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن امام خامنه‌ای واقع در بالکن صحن صاحب‌الزمان(عج) برگزار شد، با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث آستان از سال ۹۰ فعالیت خود را دنبال کرده است، اظهار کرد: در این مرکز گسترش فعالیت ناب اسلامی بر پایه تعالیم حیات‌بخش قرآن و عترت با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: مرکز قرآن و حدیث در دو بخش برادران و خواهران و به صورت‌های حضوری و غیرحضوری فعالیت خود را برای گروه‌های سنی، کودک، نوجوان و جوان دنبال می‌کند.
مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از ارائه آموزش‌های مرکز قرآن و حدیث به بیش از ۱۰۰ هزار نفر یاد کرد و گفت: در بخش برادران از آغاز فعالیت مرکز تاکنون ۳۴ هزار فراگیر و در بخش خواهران نیز بیش از ۶۵ هزار فراگیر از آموزش‌های مرکز بهره‌مند شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون چتر آموزشی حرم مطهر باز شده و رویکردهای آموزشی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس توسعه یافته است به‌عنوان نمونه در فصل تابستان با عنوان طرح چهلچراغ ارائه آموزش‌های قرآنی در ۴۰ مسجد درحال دنبال شدن است.