به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسجد کارکردهای مختلفی دارد، تصریح کرد: اجرای یک طرح نمی‌تواند منجر به ساماندهی مساجد شود و عمده مشکل ما در مساجد دخالت‌ها و وجود متولیان متعدد است که مشکل‌ساز شده است چراکه اگر مسجد با محوریت امام جماعت کار اصلی خود را دنبال کند کار مسجد به شیوه مطلوب دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختلاف‌ها در شأن مسجد نیست، اضافه کرد: مردم علاقه‌مند به دین، مسجد و نماز جماعت هستند اما گاهی عملکردهای اشتباه ما موجب جدایی افراد از مسجد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادها به دنبال ساماندهی مسجد هستند می‌توانند ائمه جماعات را مورد حمایت قرار داده و با رفع نیازهای آن‌ها به رفع نیازهای مساجد کمک کنند.

وی رسیدن مسجد به راه اصلی را نیازمند هم‌افزایی و وحدت مدیریت دانست و گفت: دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و نقش حمایتی خود را دنبال کنند نه اینکه خود را در جایگاه مدیریت مستقیم بر مساجد قرار دهند.