به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد حیدری رئیس به همراه سیدعلی حسینی معاون جهاددانشگاهی واحد استان قم در آستانه ۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با حضور در حرم مطهر با حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) دیدار و گفت وگو کردند.
حیدری در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف، هدف امروز این نهاد انقلابی را عمل به منویات مقام معظم رهبری در رفع خلاهای موجود کشور در عرصه‌های علمی، فنی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و غیره دانست و گفت: جهاد دانشگاهی امروز با حضور در مراکز دانشگاهی در قلب جامعه جوان کشور ریشه دارد و به همین علت به دنبال حل مشکلات آنها در حوزه اشتغال، علم‌آموزی مهارت‌محور و شغل‌محور، مقابله با عناصر آسیب‌زا در فضای دانشگاهی و عمومی و ایجاد شور و نشاط علمی و فرهنگی و هنری به دور از هر گونه حواشی است.
وی در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بر لزوم افزایش فعالیت‌های مشترک با حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان قطب بزرگ معنوی کشور و استان قم تاکید کرد و آمادگی خود را جهت مشارکت در برنامه‌های جدید این آستان مقدس در عرصه های مختلف اعلام نمود.
در ادامه سیدعلی حسینی معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به دوره‌های مختلف آموزشی و بخش‌های مختلف آموزشی، فناوری و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جشنواره ملی مهدویت از جمله برنامه‌های بسیار مهم و اولویت‌دار این مرکز در قم است که در سال گذشته به همت این مرکز برگزار شد.
وی در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه حرم مطهر در اجرای طرح‌های فرهنگی گفت: در سال گذشته برنامه‌های تبلیغی در عرصه این جشنواره در حرم انجام شد که امیدواریم سطح همکاری حرم در این جشنواره و به طور کلی برنامه‌های فرهنگی و هنری غیره، مشترک با جهاد دانشگاهی را ارتقا بخشیم.
در ادامه حجت‌الاسلام احمدی با اشاره و تاکید بر اهمیت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بیان کرد: پس از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، یکی از زمینه‌های مثبتی که ایجاد شد، افزایش هم‌گرایی نهادهای علمی، فرهنگی و اجرایی کشور است که امیدواریم این مدل همکاری در همه بخش‌ها ارتقا یابد.
وی در ادامه بر لزوم ایجاد کارگروه مشترک میان حرم مطهر و جهاد دانشگاهی و یافتن و استفاده از ظرفیت‌های موجود میان مجموعه‌ها تاکید کرد.
در پایان نیز دو طرف بر لزوم افزایش همکاری‌ها در قالب این کارگروه مشترک در زمینه جشنواره مهدویت، فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و غیره تاکید کردند.