به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حصرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، نشست گردشگری معنوی با موضوع «گردشگری از نگاه مقام معظم رهبری» به همت امور بین‌الملل آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس به تشریح اهداف سلسله نشست‌های گردشگری معنوی پرداخت و با بیان محورهای مورد نظر و لزوم تبیین آن‌ها، از ارتقای کمی و کیفی میزبانی‌ها از زائران و گردشگران بین‌المللی در حرم کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد.

محسن پاک آیین معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری با طرح این سوال که «آیا توجه به مقوله گردشگری با رویکرد ارزشی نظام اسلامی سازگاری دارد؟» به تبیین بحث گردشگری از منظر رهبر انقلاب اسلامی پرداخت و از دو قسم گردشگری زیارتی و گردشگری سیاحتی یاد کرد که از منظر رهبر معظم انقلاب آثار تاریخی از آن منظر که حاصل هنر و فکر ایرانی است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به اولویت گردشگری از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و در این خصوص مطالبات رهبری را بیان کرد.

در انتهای این نشست، قبل از رونمایی کتاب “تاریخچه معماری حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها” به قلم استاد آقازاده، وی با بیان اینکه از سال ۸۴ تاکنون برای پژوهش و چاپ این کتاب اقدامات مختلفی را انجام داده است ابراز امیدواری کرد که در حفظ آتار و میراث فرهنگی بیش از گذشته کوشا باشیم.