به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام میراحمدی در شبستان امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت، با اشاره به فضایل بی‌شمار حضرت علی علیه‌السلام در آیات قرآن کریم اظهار کرد: آیات فراوانی در خصوص زعامت، امامت و ولایت حضرت علی علیه‌السلام نازل شده که شأن حضرت را بیان می‌کند و مصداق بارز این آیات، آیه‌ای است که در روز غدیر نازل شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های شناخت حضرت علی علیه‌السلام رجوع به آیات قرآن کریم است که در باب فضایل حضرت بیان شده و سند محکمی برای شناخت بیشتر حضرت است.

وی تاکید کرد: آیاتی که در قرآن کریم در باب فضایل اهل‌بیت(ع) وجود دارد به چند دسته تقسیم می‌شود بعضی از آن‌ها اختصاصی و بعضی دیگر در خصوص تمامی اهل‌بیت(ع) است که در خصوص حضرت علی علیه‌السلام هم به صورت اختصاصی و هم به صورت جمعی آیات مختلفی نازل شده است.

میراحمدی یادآور شد: نبی گرامی اسلام(ص) بابت رسالت خودشان و تبلیغ و ارشادشان از مردم فقط محبت و مودت اهل‌بیت(ع) را از مردم انتظار داشتند و مزد رسالت حضرت در واقع محبت و مودت اهل‌بیت(ع) بود و این موضوع دستوری از ناحیه خداوند است و هر انسانی اگر بخواهد حق زحمات نبی گرامی اسلام(ص) را ادا نماید باید احترام اهل‌بیت(ع) را نگه دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: آیاتی مثل لیله‌المبیت، آیه ولایت و… از آیات اختصاصی در باب شخصیت و جایگاه ویژه حضرت علی علیه‌السلام است و یکی از ابعاد مظلومیت حضرت علی علیه‌السلام، عدم شناخت جایگاه و مقام شخصیتی حضرت در میان افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: عدم شناخت درست و واقعی مقام حضرت علی علیه‌السلام از مصادیق بارز مظلومیت حضرت است در حالی‌که یکی از وظایف اصلی شیعیان تبلیغ و ابلاغ غدیر تا قیام قیامت است.

میراحمدی یادآور شد: هر قدمی که انسان برای اهل‌بیت(ع) بردارد، صدها برابر از ناحیه اهل‌بیت(ع) جبران می‌شود چرا که اهل‌بیت(ع) خاندان جود و کرم هستند و هیچ لطفی را بدون جواب نمی‌گذارند.

وی افزود: بنابر روایت نبی گرامی اسلام(ص) هر فردی فضیلتی از حضرت علی علیه السلام کتابت نماید تا زمانیکه آن نوشته‌ها باقی هستند ملائکه در حق نویسنده استغفار و اگر فضائلی را بازگو کند و یا بشنود باعث غفران معاصی خواهد بود.