به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران داخلی و خارجی با حضور پرشور در همایش تکریم از خدام اربعین امام حسین علیه‌السلام که امروز بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، این همایش را رسانه‌ای کردند.
این همایش با حضور بیش از ۱۲۰۰ موکب‌دار بزرگ مستقر در ایام پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) برگزار شد تا بتواند وفاق و همدلی دو ملت ایران و عراق را به رخ جهانیان بکشد و پیام پیاده‌روی اربعین حسینی را تمام دنیا صادر کند.
در این همایش اصحاب رسانه کشورهای عراق، لبنان، ترکیه، افغانستان، انگلستان و دیگر کشورها حضور داشتند و همچنین رسانه‌های داخلی نیز این همایش را پوشش داده و رسانه‌ای کردند.
بی‌گمان در مورد همه مسائل جهان، بزرگ‌ترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است. امروزه رسانه‌ها با گسترش مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی، هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، به طوری که می‌توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه‌ای نام گذاشت.
موکب‌داران اربعین حسینی روز ۲۴ و ۲۵ شهریورماه در همایشی در مشهد مقدس حضور داشتند و امروز ۲۶ شهریورماه برای شرکت در همایش تکریم خدام امام حسین علیه‌السلام در حرم کریمه‌ اهل‌بیت(س) حضور به هم رساندند که در این همایش آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها سخنرانی کرده و در ادامه دو مداح نجفی و کربلایی به مرثیه‌خوانی پرداختند.
زیارت مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌ علیها و حضور بر سر سفره کریمانه بانوی کرامت نیز پایان بخش برنامه‌های این همایش بود.
گفتنی است، بعد از پایان همایش، خدام اربعین امام حسین علیه‌السلام، طی مراسم بدرقه‌ای به تهران اعزام شدند تا در روز ۲۷ شهریورماه دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.