به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم روز گذشته به ریاست آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.
حجت‌الاسلام صفر فلاحی مشاور تولیت آستان مقدس طی سخنانی با اشاره به مصوبات نشست گذشته قرارگاه ۱۹ دی استان قم عنوان کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در اماکن ورزشی با رویکرد مسجدمحور کردن آن‌ها دنبال خواهد شد.
همچنین، یکی از معاونان نیروی انتظامی استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مطرح کرد: مقابله با فعالیت‌های سازمان‌یافته که به دنبال ضربه‌زدن به فرهنگ عفاف وحجاب هستند توسط پلیس به صورت جدی دنبال می‌شود.
مرتضی حیدری فرماندار قم با بیان اینکه ۴۲ هزار واحد صنفی داریم که هشت هزار مورد از این واحدها بدون مجوز هستند، اظهار کرد: رعایت قوانین مخلتف از جمله رعایت حجاب و عفاف را به واحدهای صنفی تذکر داده‌ایم به ویژه به واحدهایی همانند داروخانه‌ها که فعالیت‌های ویژه‌تری را دنبال می‌کنند.
وی از نیروی انتظامی به‌عنوان بازوی اجرایی اتحادیه‌ها برای پلمب واحدهای متخلف نام برد و اضافه کرد: مردم استان خواهان موازین اسلامی هستند و مشارکت لازم را در راستای اجرای قوانین خواهند داشت؛ تغییرهای حاصل شده شهر قم نیز نشان می‌دهد که ادامه فعالیت‌ها نتیجه‌بخش خواهد شد.
سید اکبر حسینی‌نژاد دبیر قرارگاه ۱۹ دی استان قم با تاکید بر اینکه تجزیه و تحلیل آمارها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: اکنون در برخی از حوزه‌ها برای احیای و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف موانعی وجود دارد که باید این موانع شناسایی و با استفاده از ظرفیت‌های استانی برای رفع این موانع گام برداشته شود.
سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ترویج اسامی نامناسب باید بر اسامی انتخابی جدید برای اصناف نظارت شود، عنوان کرد: اصناف قبل از اینکه برای اسامی و تابلوهای خود هزینه و مجوزهای لازم را دریافت کنند باید نسبت به مباحث مورد نیاز آگاه شوند تا اسامی نامتعارف را استفاده نکنند و در این راستا لازم است صنعت، معدن و تجارت استان قبل از صدور مجوز، اسامی اصناف را از ارشاد استعلام کند.