به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عصر امروز در دیدار جمعی از خیرین موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال در آیه «تعاونوا علی بر و تقوا» مؤمنان را به یک کار خیر و جمعی فرا می‌خواند که این کار خیر احیای کلمه الله و گسترش خیر و نیکی است.

وی اضافه کرد: ما طی تاریخ، نهضتی و قیامی به زیبایی و تاثیرگذاری قیام امام حسین علیه‌السلام نداریم و آنقدر این قیام معنادار و تاثیرگذار بوده که اگر هر فردی به دید انصاف به این حماسه بزرگ و داستان پر اهمیت کربلا نگاه کند متوجه آموزه‌ها و درس‌های بسیاری می‌شود.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام برای اینکه دین خداوند متعال باقی بماند و طاغوت به انزوا کشانده شود آنچه که داشتند را به میدان آوردند و به سئوال برخی مبنی بر اینکه چگونه خداوند این همه خیر و برکت را در حماسه کربلا قرار داده است، پاسخ مناسبی دارند.

وی از پاداش والای زیارت و خدمت به زائر امام حسین علیه‌السلام در روایات مختلف یاد کرد و گفت: عنوان زائر، خادم، روضه‌خوان و عزادار با امام حسین علیه‌السلام است که به معنای حقیقی خود می‌رسد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به تلاش دشمنان برای اهانت به مقدسات شیعه مطرح کرد: ما باید شکرگذار فرصت خدمت به زائران اهل‌بیت(ع) و قدردان محبت خود نسبت به این خاندان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) با دشمنی با دشمنان آنان همراه است، تصریح کرد: در زیارت عاشورا نیز در مرحله نخست به دشمنان اهل‌بیت(ع) لعنت فرستاده و بعد از آن به امام حسین علیه‌السلام سلام داده می‌شود، هر چند در برخی از موقعیت‌ها حفظ وحدت جامعه اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.