به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، هفتمین دوره مسابقه کتاب‌خوانی نوجوان فهیم – نوجوان کتاب‌خوان با عنوان خوانش خلاق کتاب « امیر من» در رواق نوجوان دختران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

کتاب « امیر من» عهد مانا، شناختی مختصر ولی عمیق از امیر کربلا، امیری به نام حسین علیه‌السلام است.

در این کتاب در قالب داستان‌های کوتاه و مختصر سیره رفتاری امام حسین علیه‌السلام و اصحاب ایشان برای مخاطب ترسیم می‌شود و به عبارت بهتر کتاب «امیر من» گریزی از کربلای دیروز به کربلای امروز است.

در بریده‌هایی کوتاه از این کتاب می‌خوانیم« عزت دارد حسین!اگر دنبال یار می‌فرستد، دنبال زهیر،اگر با حر صحبت می‌کند تا راه را باز کند، اگر با عمر سعد سخن می‌گوید، اگر از صبح تا عصرِ عاشورا صدا بلند می‌کند:-هل من ناصر ینصرنی!  می‌خواهد کسی نباشد که دلش عزت بخواهد و از سایه‌ی عزت حسینی محروم شود! بریده ۲ کتاب».

در بخش دیگری از این کتاب آمده است« حسین را، حسین نشناسان نکشتند، دنیاپرستان کشتند، جامعه‌ای که خودش را رها کند در میان خواسته‌های نفسانی و شهوات وجدانش خاموش و عقیده‌اش سست و رفتارش شبیه کفار می‌شود. آن ‌وقت در خون غلطاندن خوبان برایش می‌شود کار یک نیم روز! آن هم با لب عطشان…این کشته فتاده به هامون حسین توست…ای رسول خدا!این صید دست و پا زده در خون حسین توست».

در بریده‌ای از این کتاب آمده است«ابالفضل العباس بر بام خانه‌ی خدا ایستاد و خطبه خواند، روز هشتم ذیحجه.سرها بالا را نگریستند و صدای رسای عباس را شنیدند:-… این خانه به برکت قدوم جد حسین شد قبله…

حال شما ناسپاسی می‌کنید و راه خانه را بر امام می‌بندید…همانا حکمت خداست و گرنه شما می‌دیدید که این خانه‌ی خداست که به سمت حسین مشتاقانه می‌شتابد… و حجرالأسود است که برای تبرک، به سمت دستان حسین پرواز می‌کند».

در مسابقه خوانش خلاق کتاب «امیر من» دختران نوجوان ۱۱ تا ۱۶ سال که علاقه‌مند به شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی هستند با امانت گرفتن کتاب از رواق نوجوان و مطالعه آن در روزهای مشخص ‌شده به رواق نوجوان مراجعه کرده و در قالب پانتومیم، تئاتر و نمایش برداشت خود را از روایت‌های کوتاه کتاب «امیر من» اجرا کرده و داوران به این اجرا امتیاز می‌دهند.

این مسابقه کتاب‌خوانی تا پایان ماه محرم و صفر در رواق نوجوان ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مسابقه کتاب‌خوانی و شیوه شرکت در مسابقه می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۸ تماس بگیرند.