به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام صفر فلاحی در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که صبح امروز با حضور جمعی از آتش‌نشانان و نیروهای خدمات ایمنی شهرداری قم در رواق بالاسر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، گفت: در همه مناسبت‌های آستان مقدس، خادمان شهر مقدس قم به ویژه شهرداری یاری‌گر ما هستند.
مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اهمیت و جایگاه خدمت‌رسانی در اسلام، افزود: رسول گرامی اسلام در این باره‌ می‌فرمایند «أيُّما مُسلمٍ خَـدَمَ قَوما مِن المُسلمينَ إلّا أعْطاهُ اللّه مِثْلَ عَدَدِهِم خُدّاما في الجَنّةِ؛ هر مسلمانى كه گروهى از مسلمانان را خدمت كند، خداوند به تعداد آنان در بهشت به او خدمتكار دهد».
وی ادامه داد: این روایت رسول‌الله(ص) علاوه بر این‌که اهمیت خدمت‌رسانی را می‌رساند، به خادمان، بشارت بهشت نیز می‌دهد.
حجت‌الاسلام فلاحی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های خادمان به ویژه آتش‌نشانان ایثار و از خودگذشتگی آنها است، خاطرنشان کرد: ایثار یعنی گذشتن از خود برای دیگران و این ایثار در شما آتش‌نشانان شاخص‌تر است چون هم مال و هم جان خود را در راستای نجات دیگران ایثار می‌کنید.
وی گفت: امام سجاد علیه‌السلام در باب خدمت به عمویشان عباس علیه‌السلام اشاره کردند و فرمودند «رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ الْعَبَّاسَ‏ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ؛‌ خدا حضرت عباس علیه‌السلام را رحمت كند! حقا كه امام حسين علیه‌السلام را بر خويشتن مقدم داشت و جان خود را فداى آن حضرت نمود»؛ این نشان می‌دهد که یکی از ویژگی‌های شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) ایثار و از خودگذشتگی است.
مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به فرمایش امیرمؤمنان علی علیه‌السلام که فرمود «ايثار، عالى‌ترين خصلت اخلاقى است»، افزود: شما آتش‌نشانان این ایثار را در میدان عمل تجربه می‌کنید که هم عالی‌ترین خصلت اخلاقی است و هم بهترین نوع از خودگذشتگی.
وی با بیان این‌که ما بزرگ‌ترین ایثارگران را انبیا، اولیا و شهدا می‌دانیم، تصریح کرد: امروز ما در سایه ایثار این بزرگواران زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام فلاحی حرم مطهر بانوی کرامت را خاستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این انقلاب امروز با سکّانداری رهبر معظم انقلاب در دنیا می‌درخشد و چشم همگان را به خود خیره کرده است.