به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، عاشورا بخشی از هویت ملی و الهام‌بخش ایرانیان است و آمیختگی مفاهیم دینی و عاشورایی با هنر از سالیان بسیار دور در فرهنگ ایرانیان وجود داشته و به خوبی می‌توان نمود آن را در آثار هنرمندان ایرانی دید.
در طول تاریخ عاشورا منبع هویت مسلمانان بوده و همواره اثر مهمی در روح و جان شیعیان داشته از همین رو خلق آثاری با موضوع عاشورا خود نوعی ادای دین به مفاهیم دینی از جمله واقعه عاشورا است.
همچنین از آن جایی که بیان مفاهیم دینی به زبان هنر و به ویژه به زبان انیمیشن اثرگذاری تربیتی بسیار مهمی بر نسل نوجوان و کودک دارد؛ بیان حماسه عاشورا در قالب انیمیشن به خوبی می‌تواند مفاهیم و معارف بلند واقعه عاشورا را به نسل جدید منتقل کند.
انیمیشن «ناسور» روایتی است از حماسه عاشورا که وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می‌کشد؛ به عبارت دیگر «ناسور» روایت جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.
انیمیشن «ناسور»روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از اهالی کوفه است که از امام حسین علیه‌السلام دعوت کرده تا به کوفه بیاید و زمانی که می‌شنود سپاه به کوفه نزدیک شده ‌است، از این شهر خارج می‌شود تا با امام حسین علیه‌السلام روبرو نشود، اما ناگهانی با امام روبرو شده و مجبور می‌شود تا دست رد به سینه امام حسین علیه‌السلام بزند. از سوی دیگر نیز واقعه کربلا بخش اعظمی از داستان «ناسور» را در بر می‌گیرد.
داستان« ناسور» در واقع از زمانی آغاز می‌شود (پس از نبردکربلا) که قیس بن مالک، به همراه عبیدالله بن حر جعفی یک نفر از سپاه یزید را دستگیر می‌کند و آن‌ها ماجرای خودشان و پشیمانیشان را تعریف می‌کنند.
انیمیشن «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی مشترک محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند تهیه و تولید شده است.
این انیمیشن در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین انیمیشن شده است.
پرده‌خوانی انیمیشن «ناسور» به همت هیئت بنات الکریمه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها همزمان با نوبت عصر روز پنجشنبه از ساعت ۱۶ با حضور استاد اخوان در رواق نوجوان دختران برگزار می‌شود و دختران ۱۱ تا ۱۶ سال می‌توانند در این ویژه برنامه پرده‌خوانی شرکت کنند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های فرهنگی و معارفی هیئت بنات الکریمه می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۳۸ و ۳۷۱۷۵۴۴۳ تماس بگیرند.