به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، در آستانه سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم مسئولان خبرگزاری تسنیم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت با معاون فرهنگی این حرم مطهر دیدار کردند.

در این دیدار ضمن تشریح بخش‌ها و فرایندهای فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس، زمینه‌های تعامل حرم مطهر با این خبرگزاری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در این دیدار با بیان اینکه آیت‌الله بهجت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها را اندرونی حرم امام رضا علیه السلام می دانستند، اظهار کرد: در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها عنایات ویژه ای به شیعیان می شود.

وی با اشاره به مقام بالای حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: هرچه بیشتر بتوانیم دلهای مردم را حتی با یک خبر یا کلیپ به این حرم مطهر گره بزنیم رسالت خود که نشر معارف اهل بیت(ع) است را بیشتر انجام داده ایم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت حرم‌های اهل بیت(ع) را نماد توحید در هر شهر دانست و افزود: توحید و اندیشه توحیدی همیشه مقابل اندیشه طاغوت و استکبار است بنابراین ما در مباحث رسانه ای نباید خنثی عمل کنیم و اگر پیامی را از حرم به جامعه می دهیم باید معنادار، جهت دار و متناسب با شرایط روز باشد و به همین دلیل ما تلاش می کنیم برنامه ها متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

وی با اشاره به دختر بودن حضرت معصومه سلام الله علیها توجه ویژه به دختران را ضروری دانست و گفت: این حرم باید پناهگاه دختران باشد و دل دختران به صورت ویژه تر به این بارگاه نورانی گره بخورد و این می تواند بهانه خوبی برای برنامه سازی ها و تولیدات رسانه ای در حرم مطهر باشد.

احمدی با اشاره به ظرفیت بالای علما و مراجع در شهر مقدس قم و ارادت ویژه آنان به حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: هر کدام از علما به نحوی ارادت خود به حضرت معصومه سلام الله علیها را ابراز می کنند که هر کدام از رفتار های آنان قابلیت مستند سازی دارد.

وی با بیان اینکه رابطه شهدا با حضرت معصومه سلام الله علیها نیز قابلیت کار رسانه ای دارد، افزود: شهدای زیادی ارتباط معنوی با حضرت معصومه سلام الله علیها داشتند و ما در حال حاضر در قالب رمان کارهایی را آغاز کرده‌ایم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: امروز با توجه به هجمه همه جانبه دشمن علیه مسائل دینی هم افزایی نهادهای مختلف برای ترویج معارف اهل بیت ضروری است و باید بیش از پیش همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی حرم مطهر با بیان اینکه بستر سازی برای نشر معارف اهل بیت(ع) از نگاه‌ها، زاویه‌ها و رسانه های مختلف را رسالت خود می دانیم، گفت: امیدواریم علاوه بر بخش فارسی زبان رسانه های مختلف بتوانیم زمینه را فراهم کنیم تا با همکاری بخش بین الملل آستان مقدس بانوی کرامت، معارف ایشان را به صورت بین المللی منتشر کنیم.

همچنین در این نشست سیدمحمد اصطهباناتی رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم یک خبرگزاری انقلابی و ارزشی است که دغدغه ترویج دین و مطالبه مبانی و مؤلفه های انقلاب اسلامی را دارد، افزود: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هم در یک نگاه کل نگر یک رسانه معنوی و جهانی است.

وی با بیان اینکه هر وقتی که تعامل و هم افزایی بر محور یک هدف معنوی و ارزشی باشد مستحکم، تأثیرگذار و ماندگار خواهد بود، گفت: تعامل نهادها و رسانه های ارزشی تأثیر بسزایی در تثبیت هویت مذهبی و فرهنگی آحاد مردم ما خواهد داشت.

رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات آستان مقدس بانوی کرامت با ابراز امیدواری نسبت به هم افزایی هر چه بیشتر آستان مقدس بانوی کرامت با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: یکی از پیشنهادهای تعاملی ما این است که طرحی را با عنوان یکشنبه‌های فاطمی دنبال کنیم و انتشار یک خبر، یادداشت یا گزارش در هر یک شنبه در صفحه کشوری خبرگزاری تسنیم را به صورت مداوم داشته باشیم.

در این دیدار برای انعکاس اخبار حرم مطهر بانوی کرامت در خبر گزاری تسنیم در قالب یکشنبه های فاطمی توافق شد و بر تولید برنامه های تصویری و گفت‌وگو محور از حرم مطهر بانوی کرامت برای انتشار در خبرگزاری تسنیم تأکید شد.