به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام حسینی اراکی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به میثاق مردم مدینه با نبی گرامی اسلام مبنی بر داشتن مودت و محبت به خاندان عصمت و طهارت گفت: متاسفانه اکثر کسانیکه با نبی گرامی اسلام به میثاق وفاداری و محبت و مودتی که نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بسته بودند، عمل نکردند و عهد خود را شکسته و هر یک به نوعی از مسئولیت خود شانه خالی کردند.
وی افزود: بر اساس روایات، مودت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) دارای درجاتی است و همچنین پیروان ائمه معصومین نیز دارای دسته ها و طبقات مختلفی هستند که تنها یک گروه از این طبقات سعادت دنیوی و اخروی را کسب خواهد کرد.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بنابر روایتی از امام صادق علیه السلام، محبین اهل بیت(ع) سه دسته هستند؛ گروه اول افرادی که آشکارا و در عیان اهل بیت(ع) را دوست دارند و به زبان شعار محبت و پیروی سر می دهند اما در نهان و در قلب خود هیچ اردات و محبتی ندارند.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: این گروه در خلوت به لوازم محبت و مودت پایبند نیستند و بر خلاف دستورات امام معصوم به دنبال کسب حرام، ربا، رشوه، بی حیایی و بی حجابی و… هستند.
وی تاکید کرد: امام صادق علیه السلام در خصوص این عده می فرماید من امام کسی هستم که از من اطاعت نماید در حالیکه این افراد زبان هایشان با ماست اما شمشیرهای آنان علیه ماست.
سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: مهم ترین دلیل غربت و تنهایی امام حسن علیه السلام وجود همینگونه افراد در سپاه حضرت بود. اینها به ظاهر محب بودند اما در باطن دلشان با معاویه بود، به خاطر طمع دنیوی حضرت را رها نموده و به سپاه معاویه ملحق شده و حضرت را مجبور به صلح نمودند.
حجت الاسلام حسینی اراکی در ادامه گفت: ترس و طمع مردم کوفه باعث شد در مقابل امام حسین علیه السلام شمسیر بکشند؛ مطامع اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از عواملی هستند که باعث می شود انسان با امام معصوم به جنگ بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: گروه دوم کسانی هستند که در آشکارا برای امام معصوم اقدامی نمی کنند اما در باطن و قلب خودشان نسبت به اهل بیت(ع) ارادت دارند ولی زمانیکه امام معصوم به آن ها نیاز مبرم دارد به یاری امام نمی روند و هیچ هزینه ای در راه اعتلای دین انجام نمی دهند؛ اینها به ظاهر به عبادت مشغول هستند و نه کمک مالی می کنند و نه جهاد جسمی دارند.
سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: زمانیکه امام زمان(عج) ظهور نمایند نیاز به ایثارگر و مجاهد دارند و باید خود را برای چنین روزی آماده نماییم.
استاد حوزه علمیه یادآور شد: گروه سوم نیز کسانی هستند که هم در آشکارا، هم در نهان، هم در قلب و زبان و عمل، نسبت به اهل بیت(ع) ارادت دارند و برای امام معصوم مال، جان، آبرو می دهند. این افراد برای اعتلای دین و اهداف امام معصوم زحمت های زیادی متحمل می شوند و به دنبال جلب رضایت امام معصوم هستند و مرتکب معاصی نمی شوند که نمونه بارز آن اصحاب عاشورایی امام حسین علیه السلام هستند.