به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، امروز بارش قطرات لطیف و دلنشین باران بر سر زائران مسیر پیاده روی اربعین، جلوه ویژه‌ای به پیاده روی اربعین حسینی داد.

شدت باران برای لحظاتی به حدی بالا رفت که زائرین حاضر در مسیر پیاده‌روی به موکب‌های مسیر پیاده‌روی پناه آوردند در موکب آستان مقدس نیز خدام از فرصت استفاده و به استقبال زائران رفتند و با چای معمولی و دمنوش چای ترش از زائرین تازه از راه رسیده پذیرایی ویژه‌ای کردند.

در این سوی موکب اما فضای دیگری حاکم بود. خدام تمام بخش‌ها جارو و طی به دست در تکاپو بودند تا مبادا آب حاصل از باران شدید، به پشت محل اسکان خواهران نفوذ کند اما به لطف صاحب اصلی اربعین موفق شدند آب جمع‌شده در پشت موکب را به خروجی‌ها و شبکه فاضلآب موکب هدایت کنند.

خادمان غرفه‌های تعمیر چرخ و کالسکه و دوخت کیف و کفش که در جلوی موکب مستقر بودند هر چند از بارش رحمت الهی بارانی شدند اما بی‌تفاوت به باران و با لب‌های خندان خود درحال خدمت به زائر بودند.

جمعی از خدام نیز نفس‌زنان به سمت انتهای موکب دویدند تا آب باران موتور برق اصلی موکب را از کار نیاندازند، دست به دست یکدیگر داده و موتوری که بیش از یک تن وزن داشت را بدون هیچ وسیله کمکی به زیر فضایی مسقف جا به جا کردند.

در مسیر پیاده روی اربعین نیز عده از زائرین به هیچ قیمتی حاضر به کناره گیری از پیاده روی نمی شدند و در عین تعجب و درحال بارش شدید باران همچنان به پیاده روی خود ادامه می دادند که خود گویای میزان عشق و ارادت ایشان به سید و سالار شهیدان است.

در آن هیاهوی جست و خیز کودکانه زائران کم سن و سال سالار شهیدان توجه همگان را به خود جلب می‌کرد و در کل هوای مطبوع و دلنشین مسیر پیاده‌روی روز خاطره‌انگیزی را برای زائرین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در موکب حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عمود ۱۰۸۰ رقم زد.